Tjena. Jag har köpt en kärcher högtryckstvätt och ja får inte schampot till att fungera :( något som vet hur ja ska göra eller har något tips??

Redigerat:
Det fungerar bara i lågtrycksläget på munstycket! Men det har du kanske koll på...........

Jo de har ja koll på. Men den vill inte pumpa något alls i slangarna från schampo ändå ja har den på Max.

Har du testat med en ren slang nere i behållare? Har för mig att det sitter typ en sil i slangänden, tänkte om man tar bort allt i rent felsökningssyfte. Hela funktionen bygger ju på venturi effekt om jag inte är helt fel ute så den är ju känslig för störningar. Är kanske viskositeten på vätskan för hög?

Eller så är slangen kanske är klämd någonstans på vägen?

Ska testa ta bort slangen och sätta den direkt i flaskan. Den är inte klämd för de kommer inget från där slangen sitter i dom plast "rören". Borde inte va för tjockt schampo för de kärchers eget. Tack för svaren :)

Plastsmäcket till lock och vred har en tendens att paja.
Prova med en slang rakt ner i flaskan med tvättmedel istället.

Slangen hade vikt sig.
Vad tror ni om att ha avfettningsmedel i behållaren där schampot är? Sliter de på maskinen eller slangarna?
Vad tror ni om avfettning blandat med vatten på bilen bra eller onödigt? Blir de för mycket utblandat?

Beror helt på vilken avfettning du kör med. Alkalisk eller naturavfettning fungerar att spä med vatten. Men köp inte färdigblandad, utan köp koncentrerad som är gjord för att späs ut efter behov. Då ställer du kemvredet efter det.

Kallavfettning (petroleumbaserad) funkar normalt inte att blanda ut med vatten. Men det finns undantag, som Blue & Green Degreaser Wet, som för övrigt är den bästa kallavfettning jag provat.
Den ska dock inte blandas ut, däremot funkar den att lägga på en bil som är blöt.

Markström skrev:
Slangen hade vikt sig.
Vad tror ni om att ha avfettningsmedel i behållaren där schampot är? Sliter de på maskinen eller slangarna?
Vad tror ni om avfettning blandat med vatten på bilen bra eller onödigt? Blir de för mycket utblandat?
Om du köper koncentrerad Alfanol som skall spädas är det inga problem.
Och det gör nytta absolut. Jag brukar fultvätta min bil på vintern när det är lite för kallt och tvätta på riktigt sätt på vintern, på med avfettning, låt verka och sen blås av bilen med högtryck och sen in med den i garaget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.