Hej!

Vi har denna sprickan mellan golv och plattan. Betong platta. Som upptäcktes nu när vi ska byta golv. Har fått till mig att det är bara och täta med en fog. Men det jag funderar på är när det kan vara dags att göra det? På ett ställe i sprickan är det aningen högre fukt % en i resten, ca 20 %.

Ska jag vänta tills den sjunker inan jag kan täta eller är det bara och göra? Kommer behöva behöva börja med golvet just där så vill ju täta detta först.

Vi hade problem med dränering på utsidan men det är fixat. Ska dessutom spakla om grunden på utsidan

• Spricka mellan golv och betongplatta med antydan till fukt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spricka mellan golv och betongvägg med fukt och eventuell skada synlig.
    Skapa konto
  • Spricka mellan betonggolv och vägg upptäckt vid golvbyte, med ojämn fuktighetsnivå som diskussionstråden handlar om att åtgärda med tätning.
    Skapa konto
Ditt foto saknas.

Centano Centano skrev:
Ditt foto saknas.
Såg det, fixat

Vad är det för golv ni ska lägga? Är betongplattan isolerad under? Från vilket år är byggnaden?

Centano Centano skrev:
Vad är det för golv ni ska lägga? Är betongplattan isolerad under? Från vilket år är byggnaden?
Det ska läggas laminat. Så mycket som jag vet är den isolerad, vi har golvvärme och huset är byggt 1990

Betongen ser fortfarande fuktig. Hur länge sedan fixade ni med dräneringen?

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Precis ser fuktigt ut men just det är nog ingen fukt, där känns det torrt samt att fuktmätaren inte ger
Centano Centano skrev:
Betongen ser fortfarande fuktig. Hur länge sedan fixade ni med dräneringen?
utslag där, ca en vecka sedan.

Vad är det för fuktmätare ni använt?

Centano Centano skrev:
Vad är det för fuktmätare ni använt?
En vanlig frön jula

Ah, jag har varit där själv, och det är riktigt frustrerande. Om man tätar för tidigt kan fukten bli instängd och ge problem senare. Jag mätte tills fukten sjönk och då täta det gick helt okej. Jobbigt att behöva vänta, men bättre än att få skador i golvet sen.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.