Hej!
Vi har denna sprickan mellan golv och plattan. Betong platta. Som upptäcktes nu när vi ska byta golv. Har fått till mig att det är bara och täta med en fog. Men det jag funderar på är när det kan vara dags att göra det? På ett ställe i sprickan är det aningen högre fukt % en i resten, ca 20 %.
Ska jag vänta tills den sjunker inan jag kan täta eller är det bara och göra? Kommer behöva behöva börja med golvet just där så vill ju täta detta först.
Vi hade problem med dränering på utsidan men det är fixat. Ska dessutom spakla om grunden på utsidan
Vi har denna sprickan mellan golv och plattan. Betong platta. Som upptäcktes nu när vi ska byta golv. Har fått till mig att det är bara och täta med en fog. Men det jag funderar på är när det kan vara dags att göra det? På ett ställe i sprickan är det aningen högre fukt % en i resten, ca 20 %.
Ska jag vänta tills den sjunker inan jag kan täta eller är det bara och göra? Kommer behöva behöva börja med golvet just där så vill ju täta detta först.
Vi hade problem med dränering på utsidan men det är fixat. Ska dessutom spakla om grunden på utsidan
Produkter som diskuteras: "fuktmätaren"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Ah, jag har varit där själv, och det är riktigt frustrerande. Om man tätar för tidigt kan fukten bli instängd och ge problem senare. Jag mätte tills fukten sjönk och då täta det gick helt okej. Jobbigt att behöva vänta, men bättre än att få skador i golvet sen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Jag behöver er hjälp! Hade ni vågat slå till på ett hus från sekelskiftet med fukt-/mögelskador?
Köpa & Sälja hus -
Jag behöver er hjälp! Hade ni vågat slå till på ett hus från sekelskiftet med fukt-/mögelskador?
Byggnadsvård -
Fukt i källarvägg. Behöver hjälp med lösning.
Grund & Markarbeten -
Fukt och röta i blandad mullbänk/torpargrund. Behöver er HJÄLP!
Byggnadsvård -
Fuktmätning - behöver hjälp med tolkning
Badrum