5 027 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Behöver fyllnadsmaterial/massor i Umeå
Lägger in denna tråd här också eftersom den kanske mer passar här än i grund och markarbetes tråden.
Är det någon kring Umeå som har fyllnadsmaterial/massor som ni vill bli av med, eller vet med sig att det går att få tag någonstans? Vi bygger i en by som heter Långviken som ligger vid Tavelsjön.
Är det någon kring Umeå som har fyllnadsmaterial/massor som ni vill bli av med, eller vet med sig att det går att få tag någonstans? Vi bygger i en by som heter Långviken som ligger vid Tavelsjön.
Ja, jag vet vad du pratar om ;DLevis skrev:
Just nu letar jag sprängsten, och påväg till jobbet finns ett upplag med sprängsten som skall användas under rälsen till Botniabanan.
Av den högen skulle jag endast behöva 1 promille (300kubik)...
Riktigt jobbigt...
Du kan ju också prova att sätta ut en radannons + en annons i blocket om att du gratis hämtar fyllnadsmassor. Jag har sett en hel del bortskänkes på blocket och i tidningen. Borde inte vara svårt att få tag på. Det svåraste med Botniabanan i krokarna är väl att få tag på folk som kan köra den åt en 
Prata med kommunen och vägverket. Om de håller på med något i närheten så kan de bli väl så glada att få tippa överblivet material nära arbetsplatsen detta brukar då även bli kostnadsfritt.
Klicka här för att svara