Lägger in denna tråd här också eftersom den kanske mer passar här än i grund och markarbetes tråden.

Är det någon kring Umeå som har fyllnadsmaterial/massor som ni vill bli av med, eller vet med sig att det går att få tag någonstans? Vi bygger i en by som heter Långviken som ligger vid Tavelsjön.

Ett tips är att vänta till Botniabananbygget kommer igång i Umeå.
Se till att vara på tårna då, för då kan du få hur mycket massor som helst ;)

Tack för det tipset!! :)
Konstigt men överallt där man är och åker så ser man fylnnadsmassor överallt! Tala om att bli skadad... ;)

hmmm, jag menar ju fyllnadsmassor!

Levis skrev:
Tack för det tipset!!  :)
Konstigt men överallt där man är och åker så ser man fylnnadsmassor överallt! Tala om att bli skadad...  ;)
Ja, jag vet vad du pratar om ;D

Just nu letar jag sprängsten, och påväg till jobbet finns ett upplag med sprängsten som skall användas under rälsen till Botniabanan.
Av den högen skulle jag endast behöva 1 promille (300kubik)...

Riktigt jobbigt... :P

Du kan ju också prova att sätta ut en radannons + en annons i blocket om att du gratis hämtar fyllnadsmassor. Jag har sett en hel del bortskänkes på blocket och i tidningen. Borde inte vara svårt att få tag på. Det svåraste med Botniabanan i krokarna är väl att få tag på folk som kan köra den åt en :)

Prata med kommunen och vägverket. Om de håller på med något i närheten så kan de bli väl så glada att få tippa överblivet material nära arbetsplatsen detta brukar då även bli kostnadsfritt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.