Köpte en lägenhet i våras med badrum renoverat 2017 med kakel och klinker. Jag kollade inte så noga på hur badrummet var gjort men kan nu se att det är nån hemmaklåpare som gjort det själv då fallet är dåligt och några andra småsaker. Nu till frågan. Jag tycker att det luktar konstigt då och då och funderar på om det är brådskande att renovera badrummet eller om jag kan vänta nåt år eller två? Nån som har en känsla för det? Vet att det är svårt att gissa men kanske någon som har erfarenhet av badrum som man renoverat. Kan tillägga att jag bor högst upp i lägenhetshus som är byggt i slutet på 50-talet så jag gissar på betongstomme. Hur snabbt kan en vattenskada ställa till det i betong? Hoppas det finns någon som har lite goda råd och bra tankar kring detta.

BirgitS
En vanlig anledning till att det luktar konstigt/dåligt/illa i badrum är att vattenlåset i golvbrunnen inte sluter helt tätt mot golvbrunnens väggar. Ibland behöver man liksom trycka och vrida vattenlåset för att få det att gå ner den sista mm.

Vid dålig lukt är det bra att försöka sniffa runt i badrummet för att försöka komma fram till var någonstans det luktar mest, golvbrunnen, handfatets översvämningsskydd, där handfatets avloppsrör går ner i golvet, längst ner längst toalettens kant mot golvet etc.

Tack för svar. Ska kolla dessa snarast. Lite typiskt mig att tro det värsta först!

Jag hade detta problem en tid i lägenhet, det var en tätring till toalett avloppet som inte var helt tät, och ibland luktade det illa, men inte jämt. Fick ta loss toalettstolen och göra om tätring, sen blev det bra.

Tack för svar. Jag ska kolla det också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.