1 426 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Behandla betongskivva utomhus
Hallå där, har 2 bänkskivor som jag gjutit till ett utekök. Jag har hittills överdoserat vattenglas vilket gjort att jag fått slipa rent skivorna igen. Nu när skivorna är släta och rena igen syns det tydligt att vattenglaset fortfarande bildar som en världskarta (helt ok med mig då det blir som ett levande konstverk) vilket bör betyda att det trängt ner olika mycket i skivorna.
Till min fråga:
Jag har osmo 3058 clear matt hårdvaxolja i garaget, sugen på att använda det då jag läst en del trådar här som säger att det blivit ett bra resultat. Jag är dock inte så sugen på att slipa värst mycket mer..
Finns det någon som har en bra o hållbar plan o kan rekommendera mig en behandling som med mina förutsättningar har bäst förutsättningar att bli just hållbar?
Till min fråga:
Jag har osmo 3058 clear matt hårdvaxolja i garaget, sugen på att använda det då jag läst en del trådar här som säger att det blivit ett bra resultat. Jag är dock inte så sugen på att slipa värst mycket mer..
Finns det någon som har en bra o hållbar plan o kan rekommendera mig en behandling som med mina förutsättningar har bäst förutsättningar att bli just hållbar?
Tack för ditt svar, ja jag är sugen på att köra på Osmos, bara lite osäker på om det går att återigen slipa ner för att "rädda" skivorna med något annat alternativ om det inte blir bra. Har du någon erfarenhet av om det är möjligt?K kniv skrev:
Klicka här för att svara