Hej!
Jag håller på att renovera min altan och kommer använda mig av räcken från Wernamo Design.
Som trall kör jag sibirisk lärk och det hade ju varit lite kul om det blev lite samma nyans på både lärk och staket. Så om ni kollar lite på http://wernamodesign.se/produkt/altanracke-dromminge-14/ och kollar på bilden som syns direkt där.
De reglarna som syns där - hur sjutton är de behandlade? De ser riktigt fina ut och jag hade gärna uppnått ett liknande resultat. Går det med vanliga tryckimpregnerade eller måste jag köpa obehandlade?
Tack!
Jag håller på att renovera min altan och kommer använda mig av räcken från Wernamo Design.
Som trall kör jag sibirisk lärk och det hade ju varit lite kul om det blev lite samma nyans på både lärk och staket. Så om ni kollar lite på http://wernamodesign.se/produkt/altanracke-dromminge-14/ och kollar på bilden som syns direkt där.
De reglarna som syns där - hur sjutton är de behandlade? De ser riktigt fina ut och jag hade gärna uppnått ett liknande resultat. Går det med vanliga tryckimpregnerade eller måste jag köpa obehandlade?
Tack!
Vi oljade vårt tryckta trädäck och räcke med cuprinol trädäckolja plus, vi tog kulören 1182 sand.
Men om du vill ha mer likt bilden kanske ni kan prova med beach 1185.
Men om du vill ha mer likt bilden kanske ni kan prova med beach 1185.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
@Peter2400 Gillar att denna olja är matt och funderar att ha den på "pergola".
Hur bra höll oljan på räcket och var du tvungen att förbättra genom att stryka på mer efter ett par år och hur ser det ut?
Det blir väl mörkare för varje gång man stryker på men vad är din erfarenhet?
Hur bra höll oljan på räcket och var du tvungen att förbättra genom att stryka på mer efter ett par år och hur ser det ut?
Det blir väl mörkare för varje gång man stryker på men vad är din erfarenhet?
Redigerat:
Klicka här för att svara