J jojo123 skrev:
var sitter cirkpumpen , onödigt med två st
Cirkulationspumpen sitter direkt efter shunten, monterad direkt på shuntens utlopp så där får man inte in nåt mellan utan större ingrepp.

J
Är då shunten placerad direkt på pannan , då brukar det vara en 4 vägsshunt , blir svårt att få till det som du säger , av två onda ting väljer man det som är bäst för tillfället

J jojo123 skrev:
Är då shunten placerad direkt på pannan , då brukar det vara en 4 vägsshunt , blir svårt att få till det som du säger , av två onda ting väljer man det som är bäst för tillfället
Japp. Shunten är monterad direkt på pannans framsida.

J
Då har du inte mycket att välja på , hur gammal ät pannan , har varit uppe tidigare här om att skiljeväggen mot pannan har rostat upp och försök till rep i stort sätt omöjligt , då finns det bara ett sätt kvar att sätta en plåt och packning där shunten nu sitter , Sedan koppla på nya rör på pannans topp och botten upp till en ny shunt , ,motor och allt annat går att återanvända .
Blir en del jobb men då kan du tänka hur El-patron ska kopplas in före shunten .

J jojo123 skrev:
Då har du inte mycket att välja på , hur gammal ät pannan , har varit uppe tidigare här om att skiljeväggen mot pannan har rostat upp och försök till rep i stort sätt omöjligt , då finns det bara ett sätt kvar att sätta en plåt och packning där shunten nu sitter , Sedan koppla på nya rör på pannans topp och botten upp till en ny shunt , ,motor och allt annat går att återanvända .
Blir en del jobb men då kan du tänka hur El-patron ska kopplas in före shunten .
Japp. Har ringt runt till en del rörmokare men ingen sugen på att hjälpa mig. Antar att jobbet är för litet. En tyckte att jag skulle byta panna. Får försöka själv helt enkelt.

Beställt grejor nu. Behållare och 6Kw patron gick på strax över 5,000kr med frakt. Lite rädd för att sätta sågen i radiatorledningen men då ingen rörmokare vill hjälpa mig så får jag chansa. Beställde även kopplingar så jag kan skarva ihop röret igen om jag skulle misslyckas.

Hej. Går i samma tankar. Så nu är man ju nyfiken på hur det gick för dig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.