6 233 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Behållare för elpatron direkt på radiatorledning?
Då har du inte mycket att välja på , hur gammal ät pannan , har varit uppe tidigare här om att skiljeväggen mot pannan har rostat upp och försök till rep i stort sätt omöjligt , då finns det bara ett sätt kvar att sätta en plåt och packning där shunten nu sitter , Sedan koppla på nya rör på pannans topp och botten upp till en ny shunt , ,motor och allt annat går att återanvända .
Blir en del jobb men då kan du tänka hur El-patron ska kopplas in före shunten .
Blir en del jobb men då kan du tänka hur El-patron ska kopplas in före shunten .
Japp. Har ringt runt till en del rörmokare men ingen sugen på att hjälpa mig. Antar att jobbet är för litet. En tyckte att jag skulle byta panna. Får försöka själv helt enkelt.J jojo123 skrev:Då har du inte mycket att välja på , hur gammal ät pannan , har varit uppe tidigare här om att skiljeväggen mot pannan har rostat upp och försök till rep i stort sätt omöjligt , då finns det bara ett sätt kvar att sätta en plåt och packning där shunten nu sitter , Sedan koppla på nya rör på pannans topp och botten upp till en ny shunt , ,motor och allt annat går att återanvända .
Beställt grejor nu. Behållare och 6Kw patron gick på strax över 5,000kr med frakt. Lite rädd för att sätta sågen i radiatorledningen men då ingen rörmokare vill hjälpa mig så får jag chansa. Beställde även kopplingar så jag kan skarva ihop röret igen om jag skulle misslyckas.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad för fel? Säkring elpatron behöver återställas flera ggr/vecka
Värme allmänt -
Stänga av elpatron för vattenburen värme?
Värme allmänt -
Läckage från genomföring till en elpatron på varmvattenberedaren.
Vitvaror -
Apropå ängslan för elpatron-stöd
Värmepumpar -
Laga trasig behållare för elpatron
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide