1 910 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Begränsa värme i hyreslägenhet
Jag har en 1:a på 25 kvm som jag hyr ut. I hyran ingår värme, vatten och el.
Uppvärmning sker med hjälp av ett oljefyllt el-element med termostat på 1000 W.
Jag har en trådlös temperatur-sensor installerad för att ha lite koll på inomhustemperaturen i lägenheten, och nu har jag till min fasa sett att hyresgästen ofta har 28-29 grader ! Ej så kul med dagens elpriser!!
Finns det något sätt som jag kan begränsa att elementet levererar värme när en viss temperatur har uppnåtts?
Jag har en trådlös temperatur-sensor installerad för att ha lite koll på inomhustemperaturen i lägenheten, och nu har jag till min fasa sett att hyresgästen ofta har 28-29 grader ! Ej så kul med dagens elpriser!!
Finns det något sätt som jag kan begränsa att elementet levererar värme när en viss temperatur har uppnåtts?
Ställa termostaten på önskad temperatur och sedan försegla den med lack ?
Vill du inte betala för värmen ändra till kallhyra...J JohanH77 skrev:Jag har en 1:a på 25 kvm som jag hyr ut. I hyran ingår värme, vatten och el.
Har du en kamera i duschen för att kontrollera vattenkonsumtionen?
/ATW
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 289 inlägg
Egen elmätare till hyresgästen gör underverk. Man ska ta ansvar för sin egen förbrukning.
Klicka här för att svara