56 867 läst ·
46 svar
57k läst
46 svar
Begagnad traktor/baklastare eller ny Kina-maskin?
Användaren Hopplunda har stängts av från forumet. Anledningen till detta är följande:
Hopplunda lyfter den här tråden från oktober 2009 och börjar tala väl om en speciell kinesisk traktor. Några andra användare börjar skriva i tråden. Hopplunda påpekar att han har en sådan traktor och att den är förträfflig. Några dagar senare "hittar" hopplunda en likadan traktor på Blocket. Han säger att detta är ett klipp, och han själv har en likadan, men en annan färg och lite enklare utrustad. Vi fattar misstankar och det visar sig att det faktiskt är hans egen traktor i blocketannonsen.
Inläggen som talar väl om traktorn är nu borttagna och så även länken till annonsen på Blocket.
Hopplunda lyfter den här tråden från oktober 2009 och börjar tala väl om en speciell kinesisk traktor. Några andra användare börjar skriva i tråden. Hopplunda påpekar att han har en sådan traktor och att den är förträfflig. Några dagar senare "hittar" hopplunda en likadan traktor på Blocket. Han säger att detta är ett klipp, och han själv har en likadan, men en annan färg och lite enklare utrustad. Vi fattar misstankar och det visar sig att det faktiskt är hans egen traktor i blocketannonsen.
Inläggen som talar väl om traktorn är nu borttagna och så även länken till annonsen på Blocket.
Medlem
· Västerbotten, Skellefteå
· 416 inlägg
Norrbottenstorpet, Hur har det gått med dina traktoraffärer?
Själv var jag i dina tankar om att skaffa en hyfsad traktor kring 50-60´ men ju mer tiden gick fattade jag att man får fan inget vettigt för dom pengarna. o en LM218 fanns inte på kartan , gammalt klumpigt skrot som inte startar i -5 grader . O en Case eller valmet med frontlastare var inget heller, ingen 4 hjulsdrift o klena frontlastare, går inte planera en grusgång med ens......nä, valet föll till slut på en lite dyrare maskin, en Lundberg 343. Fick ett kanonpris på en nere i södra sverige, har haft den i nästan 2 år nu och är så jävla nöjd så det finns inte.
Smidig och grymt stark, startar alltid o rolig att köra.
Men hur som helst, det beror vad man ska ha den till.
Själv var jag i dina tankar om att skaffa en hyfsad traktor kring 50-60´ men ju mer tiden gick fattade jag att man får fan inget vettigt för dom pengarna. o en LM218 fanns inte på kartan , gammalt klumpigt skrot som inte startar i -5 grader . O en Case eller valmet med frontlastare var inget heller, ingen 4 hjulsdrift o klena frontlastare, går inte planera en grusgång med ens......nä, valet föll till slut på en lite dyrare maskin, en Lundberg 343. Fick ett kanonpris på en nere i södra sverige, har haft den i nästan 2 år nu och är så jävla nöjd så det finns inte.
Smidig och grymt stark, startar alltid o rolig att köra.
Men hur som helst, det beror vad man ska ha den till.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Det går banne mig inte alls. Jag har ringt på ett par traktorer, men de få maskiner som säljs i min trakt har sålts skitsnabbt. I prisläget 50-70 papp verkar det toksvårt att få tag i en schysst traktor, i alla fall här i norrbotten.
Fick lite kalla fötter gällande kineserna, men jag har ännu inte helt uteslutit det. Får jag fråga, vad fick du lasta upp för Lundbergaren?
Fick lite kalla fötter gällande kineserna, men jag har ännu inte helt uteslutit det. Får jag fråga, vad fick du lasta upp för Lundbergaren?
Medlem
· 416 inlägg
I den prisklassen 50-70´ blir det inte så mycket vettigt. En hyfsad jordbrukare med 4 hjulsdrift ligger kring 100 men då ska du tänka på att lastarna på jordbrukarna är ganska klena, dom är ju trots allt ett dragfordon o är egentligen INTE till för att skotta o planera med frontlastare.
Lundbergare var för mig det enda rätta valet. jag gav 180´ inkl moms för den ,men funderar på att byta upp mig till en 344 el 345 nu så den kanske är till salu....
Lundbergare var för mig det enda rätta valet. jag gav 180´ inkl moms för den ,men funderar på att byta upp mig till en 344 el 345 nu så den kanske är till salu....
Redigerat:
Ett tips kan vara att köpa via någon av internetauktionerna
t.ex www.kvd.se
www.ps.nu
www.tovek.se
Speciellt kvarndammen skriver mycket om maskinerna, både skick och utseende. Till rätt pris vågar man köpa "obesett".
t.ex www.kvd.se
www.ps.nu
www.tovek.se
Speciellt kvarndammen skriver mycket om maskinerna, både skick och utseende. Till rätt pris vågar man köpa "obesett".
Medlem
· Västra Götaland
· 217 inlägg
kolla www.goransons.com
renoverarn
renoverarn
Ok, kanske den här då.............tille1 skrev:
Med vinkelslip, svets lite järnbalkar och en hydraulkolv så har du snart en tippkärra..............
http://begmarknad.lantbruksnet.se/sok/annons.php?aid=63113
Hm, såg sen att denna inte var så särskilt mycket mindre, men kanske lättare iaf.........
Medlem
· 416 inlägg
blocket.se?
Medlem
· 416 inlägg
Norrbottenstorpet, hur har det gått? Blivit nån maskin än?