Hej Forumet!

Jag skall lägga tegel på mitt tak och funderar starkt på att lägga beg pannor. Billigare och snyggare!

Men, hur löser man fastsättningen av randpannor? Nya tegelpannor har ju hål för spikning i läkten. Finns det ngn form av klämma som används?

Tacksam för tips!
/Jörgen
 
Bob_the_builder
Det finns ngt som heter stormclips. Benders använder dem till sina enkupiga pannor. Kolla om de kan passa.
 
Tack för det, skall kolla!

Köpte igår på mig 200m2 beg taktegel, hoppas att det blir lika fint på taket som jag tänkt mig.

/Jörgen
 
Det blir det säkert, förstår inte varför inte fler gör så.....

Jag lade på 130-140 m2 på garaget, betalade 1 kr/st nedplockat, nästan gratis ju.......

Ev. har en panna frusit sönder på 3 vintrar, helt ok tycker jag !
 
Jag vet nån som har ännu billigare tegel om nån vill ha ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.