Har en svårt misskött caraganahäck(3m hög varav första metern utan blad)
Vilken höjd skall den kapas på och ska man göra det nu eller till våren ?
 
vårvintern är bättre, antingen tar man bort enskillda grenar eller så kan man klippa ner hela häcken. Den tål HÅRD beskärning, ner till ca 20 cm.
 
Hej!
Ett litet tips. Det svenska namnet på din Caragana (som är latin) är Karagan. Det finns ett par olika. T ex så heter Caragana arborescens - Sibirisk ärtbuske på svenska. :)
Det finns flera: fjäderkaragan, hängkaragan och dvärgkaragan. Skulle dock tro att det är den förstnämna du har, det är normalt den man använder till häck. 8)

M1nn13
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.