@
F Fredrik- skrev:
Säljer 3st HEB 200 balkar på facebook marketplace.
Blev kontaktad av en person som vill köpa osett och låta UPS hämta upp 3st balkar a’ 250kg samt betala mig kontant.

Det luktar ju scam men undrar vad är deras nästa steg i processen?
Kanske....."De" swishar dig....de ångrar sig och ber dig swisha "tillbaka" pengarna och wips så har du flyttat runt pengarna åt dem....
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Bara genom att personen måste hävda hur länge man hållit på samt att ’alla tidigare fått betalt’, intygar ganska mycket om motsatsen…
Blockera och låt jorden snurra några varv till.
 
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Det där är en gammal scam, dem kommer vilja att du skall betala för nån sorts försäkring

Bara att ignorera
 
  • Gilla
Jan Magnusson1 och 3 till
  • Laddar…
P
P PontusPontus skrev:
Det där är en gammal scam, dem kommer vilja att du skall betala för nån sorts försäkring

Bara att ignorera
Eller strunta i försäkringen, det är ju köparens problem
 
  • Haha
Krille4
  • Laddar…
P
@ @ndreas skrev:
Kanske....."De" swishar dig....de ångrar sig och ber dig swisha "tillbaka" pengarna och wips så har du flyttat runt pengarna åt dem....
Varför skulle man swisha tillbaka ?, köpt är köpt, ingen ångerrätt.
 
Kommer lite då och då när man har annons ute.
Tjänsten finns inte att "postmannen" betalar dig kontant.

Bara att blocka, anmäla och gå vidare i livet
 
  • Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Davidbagare
Vem fan använder sig av UPS i Sverige? Bara där anar man ju ugglor i mossen..
 
P
Davidbagare Davidbagare skrev:
Vem fan använder sig av UPS i Sverige? Bara där anar man ju ugglor i mossen..
Mest företag använder ups. Men jag har aldrig hört om att det används mellan privatpersoner.
 
H
Davidbagare Davidbagare skrev:
Vem fan använder sig av UPS i Sverige? Bara där anar man ju ugglor i mossen..
UPS används i Sverige men det finns inget fraktbolag som kommer eller tar emot kontanter eller ger kontanter.
 
C
P Peter787 skrev:
Varför skulle man swisha tillbaka ?, köpt är köpt, ingen ångerrätt.
De kanske "råkar" swisha för mycket...
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Jag råkade också ut för det där. Då jag i slutändan var tvungen att betala en liten försäkring på 1500kr, som jag "givetvis" skulle få tillbaka. Jag var misstänksam redan innan, då saker ich ting lät lite för bra 😉
 
Det är ju så vanligt numera att man inte ens inleder nån konversation............bara radera typ. Men tyvärr lever de ju på de som inget vet........
 
Tar ens UPS transporter av 250 kilos stålbalkar?
Det lär ju krävas en kranbil.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
MultiMan
Det gör de nog, men kanske inte från Sverige. Dock kan du skicka iaf upp till 6800 kg med deras Freight: https://www.ups.com/us/en/supplychain/freight.page

Freight shipping is ideal for a vast array of goods, and there's really no limit to what can be shipped via freight.
 
H HEM2121 skrev:
UPS används i Sverige men det finns inget fraktbolag som kommer eller tar emot kontanter eller ger kontanter.
Kontanter tar de inte, men jag har gjort en del returer till företag där FedEx hämtat upp paketet och man inte kunde välja att lämna hos ombudet som man hämtade ut det hos...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.