Hej alla glada husbyggare!
Jag har nyligen tagit mig an projektet stensättning utanför entrèn till vårt hus. Jag har 3 sektioner som jag lägger 2 på sidorna och en smalare med avdelande mindre sten i mitten. Mitt dilemma är dock att jag alltid är väldigt kritisk till mitt eget arbete. Vi byggde större delen av huset själva/ihop med snickare. Jag har själv jobbat som snickare förut. Problemet är att jag blir i stort sett aldrig nöjd med min egen insats... I detta fall tycker jag det ser "helt ok ut" men tycker fogarna drar iväg längs med, ser ut som en slalom bana. Sen buktar det på några ställen. Buktningen är dock bara 5-6 mm och det verkar vara OK med en 2.5m rätskiva enligt standard?
Gällande svajandet av fogarna så är det väldigt lite men jag tycker mig se det tydligt, bilderna förstärker intrycket till följd av vidvinkel på kameran, tror jag iaf. Min fru säger att jag är galen som lägger så mkt energi på småsaker och rätt har hon nog där.
Min fråga är således: Hade ni gjort ngt åt detta eller ska jag hålla käften och dricka kaffe på min nya altan?
PS det är inte fogat ännu kanske detta minska intrycket av svajande fogar då de för närvarande är tomma och har närmast en svart färg.
Ha det fint
David
Jag har nyligen tagit mig an projektet stensättning utanför entrèn till vårt hus. Jag har 3 sektioner som jag lägger 2 på sidorna och en smalare med avdelande mindre sten i mitten. Mitt dilemma är dock att jag alltid är väldigt kritisk till mitt eget arbete. Vi byggde större delen av huset själva/ihop med snickare. Jag har själv jobbat som snickare förut. Problemet är att jag blir i stort sett aldrig nöjd med min egen insats... I detta fall tycker jag det ser "helt ok ut" men tycker fogarna drar iväg längs med, ser ut som en slalom bana. Sen buktar det på några ställen. Buktningen är dock bara 5-6 mm och det verkar vara OK med en 2.5m rätskiva enligt standard?
Gällande svajandet av fogarna så är det väldigt lite men jag tycker mig se det tydligt, bilderna förstärker intrycket till följd av vidvinkel på kameran, tror jag iaf. Min fru säger att jag är galen som lägger så mkt energi på småsaker och rätt har hon nog där.
Min fråga är således: Hade ni gjort ngt åt detta eller ska jag hålla käften och dricka kaffe på min nya altan?
PS det är inte fogat ännu kanske detta minska intrycket av svajande fogar då de för närvarande är tomma och har närmast en svart färg.
Ha det fint
David
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det där är vingligt så har du nog en skev kamera med som gör att det går på ett ut och blir raka bilder.
Det enda jag tänker på är att det fall från huset ser mer tveksamt ut och att det kanske borde vara mer mellanrum upp till panelen för att den sista ska hålla några år till. Men det kanske är svårt att få till utan att hyvla bort en halv meter från ytan på hela tomten
Det enda jag tänker på är att det fall från huset ser mer tveksamt ut och att det kanske borde vara mer mellanrum upp till panelen för att den sista ska hålla några år till. Men det kanske är svårt att få till utan att hyvla bort en halv meter från ytan på hela tomten
Det där kommer bli svårt att leva med men jag antar att du kommer ha viktigare saker framför dig ett tag. Lägg om allt om 5-10år när det satt sig istället och gör annat under tiden. Ex vis med din sambo.
haha ja det kanske är jag som är skev ändå? Fall från huset är det utan problem och ca 7 cm till panelen. Tack för svar!J Jensa86 skrev:Om det där är vingligt så har du nog en skev kamera med som gör att det går på ett ut och blir raka bilder.
Det enda jag tänker på är att det fall från huset ser mer tveksamt ut och att det kanske borde vara mer mellanrum upp till panelen för att den sista ska hålla några år till. Men det kanske är svårt att få till utan att hyvla bort en halv meter från ytan på hela tomten![]()
Ja du får underkänt på stensättning.D Dajo321 skrev:Hej alla glada husbyggare!
Jag har nyligen tagit mig an projektet stensättning utanför entrèn till vårt hus. Jag har 3 sektioner som jag lägger 2 på sidorna och en smalare med avdelande mindre sten i mitten. Mitt dilemma är dock att jag alltid är väldigt kritisk till mitt eget arbete. Vi byggde större delen av huset själva/ihop med snickare. Jag har själv jobbat som snickare förut. Problemet är att jag blir i stort sett aldrig nöjd med min egen insats... I detta fall tycker jag det ser "helt ok ut" men tycker fogarna drar iväg längs med, ser ut som en slalom bana. Sen buktar det på några ställen. Buktningen är dock bara 5-6 mm och det verkar vara OK med en 2.5m rätskiva enligt standard?
Gällande svajandet av fogarna så är det väldigt lite men jag tycker mig se det tydligt, bilderna förstärker intrycket till följd av vidvinkel på kameran, tror jag iaf. Min fru säger att jag är galen som lägger så mkt energi på småsaker och rätt har hon nog där.
Min fråga är således: Hade ni gjort ngt åt detta eller ska jag hålla käften och dricka kaffe på min nya altan?
PS det är inte fogat ännu kanske detta minska intrycket av svajande fogar då de för närvarande är tomma och har närmast en svart färg.
Ha det fint
David
[bild] [bild] [bild]
En förutsättning för att kunna få godkänt är att Du faktiskt använder dig av sten...
Klicka här för att svara