24 407 läst ·
221 svar
24k läst
221 svar
Bebis på väg i november, hjälp....
Kanske fel ställe att ställa en sådan fråga, men när du själv fick barn, kom saker och ting "ikapp" dig? Väckte det frågor och kanske rent av öppnade en del sår? Någon har sagt att barn har en förmåga att ge dig tillgång till din kompletta uppsättning känslor. Så om man hyffsat framgångsrikt lyckats bemästra en del känslor och karaktärsdrag så kanske de dyker upp igen när barnet är där!?timmelstad skrev:Nej tack, det vet jag
Hade själv en alkoholiserad pappa som slog och nedvärderade mig, växte upp som "skadat" skilsmässobarn med fattig ensamstående mamma och allt det där som hör till, i en stockholmsförort dessutom.
Som upplagt för att hamna snett men jag har klarat mig finfint med bra jobb, familj och barn och stort hus och allt det där. Har funderat så smått på en biografi om det hela, men när ska man hinna skriva den med jobb, barn att passa på, fru att ägna sig åt och hus att pyssla med...![]()
Jag skrev i en annan tråd om en program jag hörde; om den elöverkänsliga familjen. För ett tag sen köpte jag babyvakt på blocket. Nu har jag börjat fundera på om det egentligen är osmart att ställa en strålande sak bredvid sin lilla nyfödda... Det är en Super Nova. Ska tydligen inte ha pulserande strålning vilket betyder lågstrålning. Men ändå...
Jag vet inte om jag "tror på" det där med elöverkänslighet, men familjen hade en strålningsmätare och de var och tittade på ett hus med en liten bit till grannarna. Ändå kunde de rikta mätaren mot en granne en bit bort och från utslaget såg de att de hade en dect-telefon hemma. Så lite fundersam blir jag allt.
Jag vet inte om jag "tror på" det där med elöverkänslighet, men familjen hade en strålningsmätare och de var och tittade på ett hus med en liten bit till grannarna. Ändå kunde de rikta mätaren mot en granne en bit bort och från utslaget såg de att de hade en dect-telefon hemma. Så lite fundersam blir jag allt.
Så santcederbusch skrev:Well, never say never. Du har väl läst om våldtäktsmannen som härjade ganska länge här i Örebro. Far hans är en (känd?) läkare. Fast som sagt, kanske en frånvarande sådan.Men akademiker är nog inget 100%-igt skydd mot oönskade beteenden...
När jag tänker efter kanske det rent av är tvärtom, akademiska föräldrar skapar mer oönskade beteenden hos barnen. (får se om debatten tar fart)
Har bara högskola men vilka problem var det med barnen. Stackars MH.
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Den här tråden är ju helt off topic så jag kan väl fortsätta. Citat från TCOs hemsida:
Andelen akademiker inom EU varierar från Danmark, som toppar med 34,8 procent av befolkningen i åldrarna 25-64 år, till Rumänien av vars befolkning 11,8 procent i samma åldersgrupp har en avklarad utbildning vid universitet eller högskola. Sverige ligger på femte plats inom EU, med en andel på 30,2 procent. Genomsnittet i EU är 22,7 procent.
Hur skulle räknas en 6 veckors kurs vid universitetet? Akademiker? :wow:-MH- skrev:
Det kommer helt säkert vara så. Men å andra sidan känns det bra att kunna ha ungen på ÖV och själv sitta där nere och kolla på burken utan att köra på mute och sitta med spetsade öron hela tiden. Vi provade den när vi hade långbesök under kristi flygare och det funkade väldigt bra eftersom den visar med ljus också att ngt lät där uppe.-MH- skrev:
Hur fungerar det om utrustningen slutar fungera? Barnet skriker och du hör/ser inget?cederbusch skrev:Det kommer helt säkert vara så. Men å andra sidan känns det bra att kunna ha ungen på ÖV och själv sitta där nere och kolla på burken utan att köra på mute och sitta med spetsade öron hela tiden. Vi provade den när vi hade långbesök under kristi flygare och det funkade väldigt bra eftersom den visar med ljus också att ngt lät där uppe.
ok. i trähus hörs det, men annars?