Ledsen över att betald bax inte vill hjälpa mig få ner en svarv från lite mer nordliga breddgrader.
Detta i kombinationen med vab. Och att frun är bortrest.
(Stjärnorna stog rätt).
Sagt och gjort. Jag skickade sms till frun "jag tröstköper en svarv att ha så länge". Hon svarade med en smiley. Så antog att det var ett ok. (Hon tror väl inte jag skämtar om sånt trots datumet?).

Det hela resulterade i att hela den södra falangen av Hallands baxarsekt samlades. Dvs jag.

Ett släp, en maskin. Då räcker ett spännband!
En svarv säkrad med ett spännband på ett släp, med träplankor och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Lungt Daniel, men jag kom inte på att fota förräns de andra 4 banden var borttagna)

Stor svarv säkrad med spännband på ett släp, verktygsback framför och en personskugga på marken.
Skapa konto

Astung, fick plocka av lite mer innan jag ens kunde rubba den En stor grön svarv fastsäkrad med ett orange spännband på en pallkrage, placerad på en asfalterad yta utomhus.
Skapa konto

När alla sover ska jag ta den vidare härifrån.. En grön svarv i en rörig verkstad med trästycken och ett spännband runt svarven, cyklar i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
JFrisk och 5 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Ledsen över att betald bax inte vill hjälpa mig få ner en svarv från lite mer nordliga breddgrader.
(Stjärnorna stog rätt).
Sagt och gjort. Jag skickade sms till frun "jag tröstköper en svarv att ha så länge". Hon svarade med en smiley. Så antog att det var ett ok. (Hon tror väl inte jag skämtar om sånt trots datumet?).

Det hela resulterade i att hela den södra falangen av Hallands baxarsekt samlades. Dvs jag.

[bild]
(Lungt Daniel, men jag kom inte på att fota förräns de andra 4 banden var borttagna)

[bild]

Astung, fick plocka av lite mer innan jag ens kunde rubba den [bild]

När alla sover ska jag ta den vidare härifrån..[bild]

Där hade du tur med datumet! :love:
I morgon är det den 2:a april. (y)

Frustrator Frustrator skrev:
(Stjärnorna stog rätt).

[bild]

[bild]

Astung, fick plocka av lite mer innan jag ens kunde rubba den [bild]

När alla sover ska jag ta den vidare härifrån..[bild]
Perfekt, ditt krypin behöver fler maskiner på mindre yta. Att lura Fru-strator är väl en sak men jag har bestämt för mig att jag gett dig köpstopp vad gäller nya maskiner?.:thinking:

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Perfekt, ditt krypin behöver fler maskiner på mindre yta. Att lura Fru-strator är väl en sak men jag har bestämt för mig att jag gett dig köpstopp vad gäller nya maskiner?.:thinking:
Det är inte en ny maskin. Väldigt gammal :)

• Haha
  • Arg
jac och 2 till
  • Laddar…
Härligt att se lite färska inlägg i denna tråden även om det blev ett enmansbax. Jag letade mig annars mest hit då jag som arkivarie, i brist på aktivt baxande, även ägnar lite tid åt omvärldsbevakning.
Här kan man verkligen snacka om en riktig baxarsekt:

Jag planerar att bjuda hit dem till hösten för erfarenhetsutbyte, när de är klara med skörden.

• Gilla
  • Wow
  • Haha
erikssonjorgen och 7 till
  • Laddar…
Vi är en människa kort till ett langarjobb ikväll (isolering woho!!) ca 1-1,5h, börjar kl 20. Någon som har lust? Inte så tungt men munskydd är bra!

Fixat!

• Gilla
JFrisk
  • Laddar…
Otroligt dåligt med baxande här....

Plan är att på måndag lyfta ner en bandsåg från pall till mark. Det blir (om det funkar) med lastmaskin, så hjälp behövs mest o form av att titta, hjälpa, kanske putta lite. Inget lyftande.

Vikt 950 kg. Det är inga problem. Däremot är det frågan om vi har tillräckligt med fri takhöjd....

Stor bandsåg inplastad på pall i portar hos Sliparebackens finsnickeri. Placering förberedd för nedlyftning med lastmaskin.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
nanowire och 3 till
  • Laddar…
Om bannsåga ger höger än döra se går he ordna ve motorsåga, ba kapa bort n bit. Sedan ger he bara lappigen he.

Protte

• Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Vilken söt figursåg du skaffat! Förmodar att det blir pusseltillverknig eller är det något annat i åtanke?

Om den är för hög är det enklare att bara att backa trucken och ta lite mer fart. Är man rädd om varorna så ställer man pallen och röjer väg med gafflar men vem hinner med sådant finlir.

Måndag som imorron eller måndag som på tisdag? Hur dax tänkte du dig?

J Jan271 skrev:
Måndag som imorron eller måndag som på tisdag? Hur dax tänkte du dig?
Som imorgon:)

• Gilla
kioskdavid
  • Laddar…
Hur dax?

J Jan271 skrev:
Hur dax?
Kl 11! Först lite kaffe sen lyft

• Gilla
Jan271
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.