S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 512 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 512 inlägg
Tråkigt att din son blivit av med värdefulla träd. Att skjuta djuren för att de lever sina liv som de ska är dock totalt ohållbart! Det finns säkerligen hjälp att få som kan bli bra för bävrarna och din son. Naturskyddsföreningen eller naturvårdsverket pekar dig med all säkerhet rätt!
F fribygg skrev:
Varför uppmuntra människor till brottsligt djurplågeri ? Så man ska bränna eller frysa ihjäl vilda djur för att de utför sin naturliga instinkt ? Inte konstigt att världen ser ut som den gör när vissa människor så uppenbart saknar all form av empati .
Det är väl tyvärr bara att "gilla läget" så att säga... De fanns ju där långt tidigare människan valde att bebo stället. Och att jaga/döda djur för att de gör det de är gjorda att göra är ju helt klart moraliskt tvivelaktigt..S Serpum skrev:
Mängder av skogsägare har problem med älgar att de äter av kronan på tallplantor med miljardförluster som följd.......
Om du inte har vildsvin kan du också smeta budgettjära eller nåt annat starkt doftande på stammen.
Omfattningen verkar stor. Försök hitta en jägare, pälsen blir utmärkta sittdynor till pimpelturen. Viltkamera (budget biltema duger) bra för att kartlägga deras schema.
Bävrar var gulliga när de började komma tillbaka, nu finns de på vissa ställen i drivor och måste hållas efter.
Omfattningen verkar stor. Försök hitta en jägare, pälsen blir utmärkta sittdynor till pimpelturen. Viltkamera (budget biltema duger) bra för att kartlägga deras schema.
Bävrar var gulliga när de började komma tillbaka, nu finns de på vissa ställen i drivor och måste hållas efter.

