Flera gånger har jag upplevt att Bauhaus struntar fullständigt i att sälja reservdelar till de produkter de säljer. Nu senast till byggställningen Climtec. En plattform som Jula sålde för under 2000 kr kan Bauhaus sälja för 16000 kr eftersom det är en engångskostnad för dem. Slutsatsen är att verkligen kolla upp innan köp om reservdelar kommer att finnas några år framåt.
Alternativt köp dyra prylar någon annanstans än i lågprisvaruhuset Bauhaus.

• Haha
Sernando
  • Laddar…
Kan bara hålla med. Det borde finnas lagstiftning som tvingar försäljare att hålla med reservdelar under en viss period.

• Haha
Sernando
  • Laddar…
C
Detta är knappast unikt för Bauhaus. En av anledningarna till att köpa märkesvaror där man vet att man kan få tag på tillbehör/förbrukning/reservdelar på annat håll.

T.ex. pajade ett batteri till min Bosch skruvdragare efter ett år, köpt som ett komplett paket på Amazon.
Inte skickar Amazon ett nytt batteri, jag fick ett nytt komplett paket med maskin, batterier, låda, laddare och tillbehör och fick skicka tillbaka hela det gamla paketet. 🤔

Festool garanterar reservdelar 10år efter att modeller slutat säljas, föredömligt enligt mig.

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
S
L Liljeros skrev:
Festool garanterar reservdelar 10år efter att modeller slutat säljas, föredömligt enligt mig.
Ja om man vill lägga ut dubbelt så mycket för något som är hälften så bra, är det givetvis himla bra att de tillhandahåller reservdelar i 10 år.

• Wow
  • Haha
SuperMarius83 och 1 till
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Ja om man vill lägga ut dubbelt så mycket för något som är hälften så bra, är det givetvis himla bra att de tillhandahåller reservdelar i 10 år.
Festool må vara dyrt så prisvärdheten kan alltid diskuteras men jag har fortfarande inte stött på ens en maskin som faktiskt fungerar dåligt i deras sortiment. I flertalet kategorier har dom tuff konkurrens med andra premiummärken.

Jag kör mest sladdmaskiner från Festool och räknar med att ha glädje av dom i många år till, dom flesta är idag mellan 5-15år gamla och hittils har ingen nämnvärd service behövts

• Älska
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.