H HM2020 skrev:
Grejen med att göra det med just 50 öre var att Bauhaus gick ut med en stor kampanj inför helgen med 10% på grillar.
Dom måste ju för f*n se till så att det då är 10% mot MARKNADSPRIS annars kan dom f*n ha detta.

Om du går in på Ica för att dom har 10% kampanj på all mjölk, så ser du att dom ändå är dyrare än Coop på deras ordinarie pris på samma mjölk så blir du väl irriterad? Eller, känner du att du gjort ett klipp på deras "10%"?

Sorry, men världen ser så ut, kan du inte hålla marknadsmässiga priser (som är på tok för högt i alla segment) så har du inget på marknaden att göra.
Haha. Jag tänker inte ens uttala mig i mer än ett ord. Marginal.

J JIMMEN skrev:
Haha. Jag tänker inte ens uttala mig i mer än ett ord. Marginal.
Ja, Marginal på denna grillen är mer än dom isch 1700kr jag fick tillbaka. Det vet du också, så det är inget "haha".
Och varför kör man 10% om marginalen är så dålig?

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag har många gånger fått tillbaka mellanskillnaden på Bauhaus till konkurrents pris -12% ytterligare avdrag. Mer ofta än sällan är Bauhaus 50 öre dyrare på just Elfa-prylar vilket utan något problem resulterat i 2-3.000 kr tillbaka genom åren. Är priset dyrare så är det och marknadsför man en sådan ”service” som prisgaranti så spelar det ingen roll hur stor mellanskillnadens är i mina ögon.

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
H Hay Sway skrev:
Jag har många gånger fått tillbaka mellanskillnaden på Bauhaus till konkurrents pris -12% ytterligare avdrag. Mer ofta än sällan är Bauhaus 50 öre dyrare på just Elfa-prylar vilket utan något problem resulterat i 2-3.000 kr tillbaka genom åren. Är priset dyrare så är det och marknadsför man en sådan ”service” som prisgaranti så spelar det ingen roll hur stor mellanskillnadens är i mina ögon.
Tack. Håller helt med dig. Ska dom ha sådan garanti så ska dom ha koll.

Tro mig, Bauhaus tjänar nog ändå pengar på det du köper. Trots deras 12% off mot dig som kund.

• Älska
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
J JIMMEN skrev:
Som medarbetare på företaget kan jag ju säga att jag väldigt sällan sett nån nekad.
Men 50 öre....
Mina Osb skivor var skillnad på 5öre från en konkurrent, 12 procent är ganska bra rabbat.

• Gilla
nissenhj och 6 till
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Ja, Marginal på denna grillen är mer än dom isch 1700kr jag fick tillbaka. Det vet du också, så det är inget "haha".
Fast du vet ju skvatt om den saken, vilket jag dock gör. Irriterad för att du har gjort dig löjlig, så var det.
Ha din åsikt.
Jag hade själv aldrig kunnat göra det du gjorde.
Nog sagt.

• Gilla
  • Haha
moyoto och 4 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Mina Osb skivor var skillnad på 5öre från en konkurrent, 12 procent är ganska bra rabbat.
Bra där. Du ligger inte sömnlös över att Bauhaus förlorade hela vinsten/marginalen? Enligt @JIMMEN är det så.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
J JIMMEN skrev:
Fast du vet ju skvatt om den saken, vilket jag dock gör. Irriterad för att du har gjort dig löjlig, så var det.
Ha din åsikt.
Nog sagt.
Kan du inte delge oss marginalen då? Om marginalen från in till ut är mindre än 10% så förstår jag inte hur Bauhaus kan överleva.

• Gilla
moyoto och 1 till
  • Laddar…
Kör man bluffreor så kan man få att någon plockar en på 50 öre. Bauhaus håller varje dag på med bluff och båg i sin kampanjer och kan därför få äta upp sin egna skit.

väljer numer alltid Hornbach då de inte kör samma låtsas kampanjer och bättre sortiment.

• Gilla
  • Älska
nissenhj och 6 till
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Bra där. Du ligger inte sömnlös över att Bauhaus förlorade hela vinsten/marginalen? Enligt @JIMMEN är det
H HM2020 skrev:
Bra där. Du ligger inte sömnlös över att Bauhaus förlorade hela vinsten/marginalen? Enligt @JIMMEN är det så.

Nae. Jag har inte uttalat mig om den saken faktiskt. Och man behöver inte vara smart för att förstå att marginalen inte är nått man kan delge.
Tror faktiskt det jag kommer ligga sömnlös över är attityden.

Har du jobbat i handel nån gång?

Niklasloow Niklasloow skrev:
Kör man bluffreor så kan man få att någon plockar en på 50 öre. Bauhaus håller varje dag på med bluff och båg i sin kampanjer och kan därför få äta upp sin egna skit.

väljer numer alltid Hornbach då de inte kör samma låtsas kampanjer och bättre sortiment.
Gillar också Hornbach på en del grejer. Alltid varit bra att ha att göra med.

J JIMMEN skrev:
Ha din åsikt.
Nog sagt.
Löjlig? Den enda som är löjlig här är du. Var det dig som HM köpte grillen av?

• Älska
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
J JIMMEN skrev:
Gillar också Hornbach på en del grejer. Alltid varit bra att ha att göra med.
PS. Kan du inte skicka mig vilka bluffkampanjer du menar? Jag måste erkänna att jag inte kan komma på mer än två varor jag själv reagerat på.

Ramnemark Ramnemark skrev:
Löjlig? Den enda som är löjlig här är du. Var det dig som HM köpte grillen av?
Inte möjligt. Inte den sortens säljare/kassamedarbetare.
Det är ganska löjligt att ha den här diskussionen ja. Ni tycker ju inte som jag. Min åsikt är inte heller intressant, och det är inte värt det.

J JIMMEN skrev:
PS. Kan du inte skicka mig vilka bluffkampanjer du menar? Jag måste erkänna att jag inte kan komma på mer än två varor jag själv reagerat på.
Är inte det 2 för mycket bara det? :rolleyes:

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.