187 834 läst ·
437 svar
188k läst
437 svar
Bauhaus prisgaranti på 12%, bara mygel och båg?
Efter att jag flera gånger ha försökt att få kontakt via ursprungsmailet för att enligt dem hålla en obruten mailkonversation.
När detta inte ledde till någon respons så mailades kundtjänsten och kontaktade deras chatt som lovade att kontakta handläggaren och säga till denna att svara, så idag kom detta svar.
"Hej ceson!
Tack för din återkoppling och tålamod.
Jag ber om ursäkt för min sena återkoppling till dig.
Jag har nu undersökt detta och sett att du inkommit med rätt underlag och givetvis då få ta del av deras pris och sedan -12% från oss."
När detta inte ledde till någon respons så mailades kundtjänsten och kontaktade deras chatt som lovade att kontakta handläggaren och säga till denna att svara, så idag kom detta svar.
"Hej ceson!
Tack för din återkoppling och tålamod.
Jag ber om ursäkt för min sena återkoppling till dig.
Jag har nu undersökt detta och sett att du inkommit med rätt underlag och givetvis då få ta del av deras pris och sedan -12% från oss."
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Är det någon som fått igenom prisgaranti om man har en rabatt kupong hos en annan som därmed ger lägre pris än Bahaus och då hänvisar till en prisgaranti? Står inte nått på deras hemsida att det inte skulle kunna gå.
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Utnyttjade prisgaranti som sist förra veckan.. En produkt Bauhaus sålde för 729 kr fanns att köpa i en fysisk butik för 449 kr endast för företag med registrerad konto . Så jag betalade 395 kr. Lagersaldo sjönk från 12 till 0 minuten efter besöket De plockar nog fram när pris justerat hos konkurrenten eller att Lagersaldo är 0.
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Exakt tror inte personen fattade konstigt nog. Jag har en restaurangchans på Krauta på 25% som jag tänkte utnyttja mot Bauhaus. Det var min fråga...Coolman skrev:
Utnyttjade prisgaranti som sist förra veckan.. En produkt Bauhaus sålde för 729 kr fanns att köpa i en fysisk butik för 449 kr endast för företag med registrerad konto . Så jag betalade 395 kr. Lagersaldo sjönk från 12 till 0 minuten efter besöket De plockar nog fram när pris justerat hos konkurrenten eller att Lagersaldo är 0.
Prisgaranti gäller endast om det är öppna prissänkningar/reor/rabatter och inte för ett visst klientel som tex medlemmar, personliga osv.
Det är så det funkar och jag är tämligen säker på att jag läst detta hos bauhaus!
Prisgarantin funkar i min mening bra, även om jag tycker hornbachs är strået vassare! Tror jag prisgarantiat ca 50-60 produkter genom åren nu... Är chockad att jag inte blivit bannlyst än
Det är så det funkar och jag är tämligen säker på att jag läst detta hos bauhaus!
Prisgarantin funkar i min mening bra, även om jag tycker hornbachs är strået vassare! Tror jag prisgarantiat ca 50-60 produkter genom åren nu... Är chockad att jag inte blivit bannlyst än
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Fast kag har flera ggr kört prisgaranti på Bauhaus när K-rauta haft sina medlemsdagar.J Jarlsgård skrev:Prisgaranti gäller endast om det är öppna prissänkningar/reor/rabatter och inte för ett visst klientel som tex medlemmar, personliga osv.
Prisgarantin funkar i min mening bra, även om jag tycker hornbachs är strået vassare! Tror jag prisgarantiat ca 50-60 produkter genom åren nu... Är chockad att jag inte blivit bannlyst än![]()
Som sagt citat från hemsidan. Står ingenting om detta.
att varan finns att köpa till ett lägre pris, t.ex en annons. Jämförelsen gäller mot nationella butiker inkluderat deras webshoppar. Garantin gäller även för prissänkta produkter i annonser, flygblad etc. dvs lägre priser än ordinarie priser. Vid lokala prissänkningar inom bolaget gäller alltid BAUHAUS lägsta pris.
Var uppmärksam på att prisgarantin inte gäller varor som konkurrenter säljer som begränsat antal eller från renodlade webshoppar. Prisgarantin gäller ej beställningsvaror och omfattar heller inte offerter
Ja jag var inne och läste också och såg inte heller något om detMattias_Jo1 skrev:
Fast kag har flera ggr kört prisgaranti på Bauhaus när K-rauta haft sina medlemsdagar.
Som sagt citat från hemsidan. Står ingenting om detta.
att varan finns att köpa till ett lägre pris, t.ex en annons. Jämförelsen gäller mot nationella butiker inkluderat deras webshoppar. Garantin gäller även för prissänkta produkter i annonser, flygblad etc. dvs lägre priser än ordinarie priser. Vid lokala prissänkningar inom bolaget gäller alltid BAUHAUS lägsta pris.
Var uppmärksam på att prisgarantin inte gäller varor som konkurrenter säljer som begränsat antal eller från renodlade webshoppar. Prisgarantin gäller ej beställningsvaror och omfattar heller inte offerter
Dock tror jag inte man kan utnyttja sig av en rabattkupong som var din fråga?
Får då justerar du ju priset på en produkt själv med hjälp av en värdekupong så att säga. Om de vill dubbelkolla produkten så är då priset innan man använt rabattkupongen och således inte lägre än deras pris.
Känns rätt logiskt. Blir lite som om man skulle ha ett presentkort hos tex hornbach och går in på bauhaus och säger att X produkt är billigare hos Hornbach tack vare ditt presentkort.
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Såja..då gjorde man en prismatch på Yale Doorman (helsvart) Bauhaus vs Kjell som precis sänkte till 3290:- så 2895:- blev det. Inga problem alls trots att de inte hade på lagret och enligt deras saldo hade 9st, de hade 2st tomma kartonger i butik. Fick en lapp med prisgaranti gäller tills de hittat igen dem eller får in den.
Jag använde prisgarantin på bauhaus för två år sedan när stroller 3 reades ut på jula för 49 kr per säck och den kosta ordinarie 499 kr per säck.
Tog en bild från en Facebook grupp och visade den i butiken, blev 49kr -12%. Jag fyllde en hel bil till mig och grannen
Tog en bild från en Facebook grupp och visade den i butiken, blev 49kr -12%. Jag fyllde en hel bil till mig och grannen