Y
kap/geringsåg BOSCH PCM 8S
*utdragningssfunktion
*1200w
*lampa och laser
*går att ställa 45 grader
*geringvinkel är +/- 47grader

Bäst i test "gör det själv" nr13/2007 9,9 av 10poäng.

2595kr.... 995kr för ett stativ som såg seriöst ut...

Prisvärt? skulle man komma långt med denna sågen under husrenoveringen (både inne och ute) och lite annat hobby?

Redigerat:
Jag fick min i somras och är nöjd.
Det finns bättre men detta duger åt mig och mina renoveringar.
Fick dock ställa in lasern så den blev i linje med klingan.
Mycket stabilt och gedigen konstruktion.

Y
läst liknande diskussioner och klart det alltid finns bättre prylar. men säg då att jag är beredd att lägga 2600kr på en kapmaskin, vilken är då bäst

Mikael_L
En metabo med någon beteckning (218???) har varit uppe i några kap/ger-såg-trådar nyligen.
Verkar ligga kring 1900:- spänn typ, ser OK ut för de pengarna.

Annars finns det många trådar där Bosch PCM8s vs GCM8s har avhandlats. Och slutsatsen som brukar dras då tråden går mot sitt slut är att den tusenlapp eller dryga tusenlapp extra som GCM betingar är väl satsade pengar.

Till det du beskriver funkar den alldeles utmärkt. Den stora bristen som finns är precision vid gering.

Har "bauhauskitet" med såg och bord.

Y
kanske skulle kolla efter beg dewalt som även har klyv.. har en lånad här och det kan ju va bra ibland kanske kanske

Har dock inte provat andra maskiner, men gillar PCM8'an mycket. Har använt den till allt från att gera frigolist taklister till att byggt en altan med en hel del "vinklar och vrån". Vet inte riktigt om jag håller med om att precisionen i geringen är bristfällig då jag fått perfekt resultat, repetitivt. Lasern och lampan har jag aldrig använt...
Är mycket nöjd med den för det priset!

Jag har haft en PCM 8 S och var också mycket nöjd med den, fick också justera lasern på den, även att jag i princip aldrig använde lasern vid sågning. Jag använde min till ett helt husbygge med allt vad det innebär, garagebygge samt massa annat, sen sålde jag den till en kompis som fortsatt slita på den och han är också väldigt nöjd, jag köpte en GCM 8 S efter den och den är jag också väldigt nöjd med. Men jag har inget att gnälla på PCM:en förutom lasern då som jag fick justera när jag köpte sågen. Jg kan varmt rekommendera gröna boschen

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.