Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
står det att dom byter eller vad?
Jag har också reagerat på det här. Den billigare varianten verkar fasas ut till förmån för den dyrare varianten. Det är synd. Det var praktiskt att handla avloppsprylar på Bauhaus när man behöver lite detaljer löpand.
Var ska man handla nu? K-rauta?
Var ska man handla nu? K-rauta?
Bauhaus billiga, grå avloppsdelar har oftast varit av klass B, dvs inte för ingjutning. Så på så vis är det en klar förbättring att de byter till Wavin som brukar vara BD. Men ska man bara ha delar till något enkelt där kvalitén inte är viktig så har ju priset på Bauhaus delar varit fördelaktigt.
Biltemas grå avloppsdelar har varit i klass BD de gånger jag handlat där.
Wavin brukar vara väldigt lätta att efterjustera. Exempelvis Biltemas rör brukar gärna sitta stenhårt om minsta lilla smuts åker med in vid montering.
Byggmax har hyfsade priser på avloppsdelar. BD av något polskt märke sist jag handlade.
Biltemas grå avloppsdelar har varit i klass BD de gånger jag handlat där.
Wavin brukar vara väldigt lätta att efterjustera. Exempelvis Biltemas rör brukar gärna sitta stenhårt om minsta lilla smuts åker med in vid montering.
Byggmax har hyfsade priser på avloppsdelar. BD av något polskt märke sist jag handlade.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Finns ju Rinkaby rör med.
Har jag handlat en del på på sistone.
Samt Byggmax som levererat de flesta rördelar när jag drog avlopp förra sommaren.
Men huvaligen, en 6gånger dyrare produkt, känns inte som det bästa bytet.
Har jag handlat en del på på sistone.
Samt Byggmax som levererat de flesta rördelar när jag drog avlopp förra sommaren.
Men huvaligen, en 6gånger dyrare produkt, känns inte som det bästa bytet.
Det är produkten på bilden jag var ute efter, och den hittar jag faktiskt inte ens på rinkaby13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg