16 471 läst ·
8 svar
16k läst
8 svar
Bättre radio antenn?
Har kass radiomottagning i stort sett hela huset vissa dagar. Har på utsatta ställen köpt en sån där inplastad radio slinga från COhlson, som hjälper lite. Ska nu koppla upp förstärkare/radio (DENON) mot hela husets ljudsystem, och vill givetvis ha så bra radio som möjligt. Några förslag på hårdvara som funkar?
Alternativet är att skippa radio helt o hållet o köra radio från Canal Digital, med begränsat urval.
Alternativet är att skippa radio helt o hållet o köra radio från Canal Digital, med begränsat urval.
Jag har i två hus fått mycket bra resultat med en sådan här:
http://www.kjell.com/content/templa...item=30214&path=636500000,683000000,685500000
Om länken ballar ur så är det iaf artikelnummer 30214.
I ena huset monterade jag antennen på en vägg, i mitt nuvarande hus sitter den på vinden tillsammans med TV-antennerna.
http://www.kjell.com/content/templa...item=30214&path=636500000,683000000,685500000
Om länken ballar ur så är det iaf artikelnummer 30214.
I ena huset monterade jag antennen på en vägg, i mitt nuvarande hus sitter den på vinden tillsammans med TV-antennerna.
Gammal tråd men det kanske går att få ett svar iallafall.
Vad använder man för filter/komplingsprodukt för att sammankoppla tv- med den länkade radioantennen? Uttaget på väggen har ju både tv- och radioantennuttag men "bara" en kabelanslutning in.
Har sökt på nätet men hittar inget lämligt..... (kanske sökt på fel ställen???)
Vad använder man för filter/komplingsprodukt för att sammankoppla tv- med den länkade radioantennen? Uttaget på väggen har ju både tv- och radioantennuttag men "bara" en kabelanslutning in.
Har sökt på nätet men hittar inget lämligt..... (kanske sökt på fel ställen???)
Det finns en myriad lösningar på hur det kan göras. Telefon eller surfplatta fungerar. Du kan köpa en ren internetradio. En Argon Int2+ för 1600:- kanske skulle passa dig? Då kan du köra internetradio, dab, fm-radio, spotify, lokala ljudfiler från datorn och du kan koppla den till stereon.eriobe skrev:
Jag har en raspberry pi med OpenElec kopplad till min TV, där går det också att köra radio.
Klicka här för att svara