M MagnusTobias skrev:
Nej då blir det inte bra....
Det är ju en "trafo" på sladden på bilderna i swedollänken ovan...
 
M MagnusTobias skrev:
Nej då blir det inte bra....
Ser att sladden efter är fyra meter. Ganska okej.
 
Rickard.
Fortfarande, vad är vitsen??? Det är som att få en sladdriven maskin med inga av fördelarna. Enda lilla bra jag kommit på är om man kopplat till dammsugare för att få autostarten. Dom gjorde t om en poäng att maskinen inte blir starkare/snabbare av det.

Jag kan inte hitta på någonting när denna skulle vara bättre än ett extra batteri....
 
Att kunna använda samma verktyg i verkstan som utanför utan att behöva tänka på att ladda och alltid ha laddade batteri. Tänker främst på de större t,ex kap o ger samt klyvsåg.
 
Rickard.
M MagnusTobias skrev:
Att kunna använda samma verktyg i verkstan som utanför utan att behöva tänka på att ladda och alltid ha laddade batteri. Tänker främst på de större t,ex kap o ger samt klyvsåg.
Så med ett extra batteri och att man stoppar det tomma på laddning (när man ändå har max 6m till ström) så? Aja alla för väl köpa vad man vill såklart men jag ser bara ett stort hål i varför denna produkt ens finns :)

Detta är såklart ställt till kostnaden av den.
 
För mig känns det här som ett sätt att sälja batteridrivna vinkelslipar mm till folk som får höra "köp inte batterivinkel, de drar för mycket ström". Ser inte heller poängen för seriösa användare. Framtiden får avslöja.
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Fortfarande, vad är vitsen??? Det är som att få en sladdriven maskin med inga av fördelarna. Enda lilla bra jag kommit på är om man kopplat till dammsugare för att få autostarten. Dom gjorde t om en poäng att maskinen inte blir starkare/snabbare av det.

Jag kan inte hitta på någonting när denna skulle vara bättre än ett extra batteri....
Man får ju alla nackdelar med nätdrivna maskiner kombinerat med batterimaskinernas tillkortakommanden. Det blir nog ingen storsäljare. Jag kan se en fördel om man har kört slut på alla sina batterier, glömt att ladda och omedelbart behöver komma vidare.
 
Om man tänker kapsåg som står still och kapar tex panelbrädor dagar i sträck, så är ju sladden ett ok val.
Men samma maskin får nya möjligheter om man kan ta den med för några snabba snitt med batteri.
 
Som hempulare är jag intresserad. Tänker främst på typ vinkelslip och kapgersåg där mobilitet kan vara en fördel ibland.
 
Rickard.
A andersda skrev:
Tänker främst på typ vinkelslip och kapgersåg där mobilitet kan vara en fördel ibland.
Absolut håller med till 100%, men denna sladd kommer knappast vara värd 3500kr istället för att bara köpa ett extra batteri och lära sig vara lite duktig att ladda när det behövs.

Eller hur tänker du att sladden ska hjälpa dig? (är på riktigt nyfiken)
 
Redigerat:
Version två är alltid billigare,.

Typ vinkelslip använder jag antingen rejält eller bara för ett snitt. Kan vara skönt att slippa sladd när det är något litet.

Sen så får man givetvis fundera på kostnaden. Snart finns dom begagnade.
 
Rickard.
A andersda skrev:
Typ vinkelslip använder jag antingen rejält eller bara för ett snitt. Kan vara skönt att slippa sladd när det är något litet.
Med en batterimaskin är det alltid skönt att slippa sladd det är huvudsyftet med dom.... Men jag har aldrig känt åh vad skönt det hade varit om jag hade haft en sladd på min maskin nu. :thinking:
 
Redigerat:
Kan så vara.
 
Korvgubbe
Rickard. Rickard.ag skrev:
Men jag har aldrig känt åh vad skönt det hade varit om jag hade haft en sladd på min maskin nu. :thinking:
Men du har kanske känt "åh vad skönt det hade varit att kunna jobba på istället för att behöva avbryta och börja ladda batterier"?

Jag kommer nog inte att bli någon storkund där heller, ska nog tilläggas.
 
Rickard.
Korvgubbe Korvgubbe skrev:
Men du har kanske känt "åh vad skönt det hade varit att kunna jobba på istället för att behöva avbryta och börja ladda batterier"?
Det kanske där kruxet är. Efter mina år inom byggsektorn har jag lärt mig att aldrig någonsin vara utan ström i mina batterier.
Det krävdes bra mycket mer av en för bara drygt 5 år sen, idag är det enkelt med dagens batterier.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.