https://www.businesswire.com/news/h.../Hitachi-Power-Tools-Renames-Metabo-HPT-North
Nu kommer det äntligen, batteri och sladd i samma verktyg. Hoppas det när Sverige snarast...
Nu kommer det äntligen, batteri och sladd i samma verktyg. Hoppas det när Sverige snarast...
Någon som sett det här innan?
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Nån som tänkt till
Fast här är en tillverkare som nu lanserar det. Hoppas det når Sverige och fler blir tvungna att hoppa på det. Ser också att det skall fungera på äldre Hitachi maskiner...
Redigerat:
M MagnusTobias skrev:
Var på mässa tillsammans med hikoki och strömadaptern var på väg in till Sverige.
Taffsa lite på deras 36v maskiner som verkar rätt trevliga, inte tyngre än 18v maskiner. Dock fanns de inte möjlighet att testa dem.
Låter lovande, hoppas dock att det jag tror mig se i bilden nedan är en synvilla.
-Jag vill INTE ha en trafo på sladden, då dör liksom halva nöjet .
( Å andra sidan vill man inte heller ha en trafo i "batteriklossen")
-Jag vill INTE ha en trafo på sladden, då dör liksom halva nöjet .
( Å andra sidan vill man inte heller ha en trafo i "batteriklossen")
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Sörmland
· 306 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 406 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 406 inlägg
Är det bara jag som inte förstår vitsen med detta? Det är väl inte så att maskinen magiskt blir starkare eller nått bara för att man kopplar in den via sladd?
Varför skulle då detta vara bättre än att snabbt bara skifta batterier ur laddaren om man ändå har ström nära.
Ni får gärna förklara det jag missat.
Varför skulle då detta vara bättre än att snabbt bara skifta batterier ur laddaren om man ändå har ström nära.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Enda fördelen jag kan se är att man slipper ha vikten (batterierna) på maskinen .. De borde bli lite lättare av det ...Rickard.ag skrev:
Är det bara jag som inte förstår vitsen med detta? Det är väl inte så att maskinen magiskt blir starkare eller nått bara för att man kopplar in den via sladd?
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Hikoki har en bordsåg som jag dreglar nåt fruktansvärt över.. endera nätdrift eller 36 volt batteri och den har likadant kugghjuls system som Dewalt har på sina sågar för anhållet! När denna kommer så blir det köp direkt.
Att kunna köra med nätdrift när det tillåter är mycket välkommet.. då slipper man ha en av varje men det är fint det med
Att kunna köra med nätdrift när det tillåter är mycket välkommet.. då slipper man ha en av varje men det är fint det med