Kan ju knappast vara någon revolutionerande ny teknik som gör detta möjligt.. tror tillverkarna tjänar bra på att folk köper nya batterier då och då så kanske inte vill introducera något som riskerar påverka det
Fast här är en tillverkare som nu lanserar det. Hoppas det når Sverige och fler blir tvungna att hoppa på det. Ser också att det skall fungera på äldre Hitachi maskiner...
Fast här är en tillverkare som nu lanserar det. Hoppas det når Sverige och fler blir tvungna att hoppa på det. Ser också att det skall fungera på äldre Hitachi maskiner...
Var på mässa tillsammans med hikoki och strömadaptern var på väg in till Sverige.
Taffsa lite på deras 36v maskiner som verkar rätt trevliga, inte tyngre än 18v maskiner. Dock fanns de inte möjlighet att testa dem.
Var på mässa tillsammans med hikoki och strömadaptern var på väg in till Sverige.
Taffsa lite på deras 36v maskiner som verkar rätt trevliga, inte tyngre än 18v maskiner. Dock fanns de inte möjlighet att testa dem.
Låter lovande, hoppas dock att det jag tror mig se i bilden nedan är en synvilla.
-Jag vill INTE ha en trafo på sladden, då dör liksom halva nöjet .
( Å andra sidan vill man inte heller ha en trafo i "batteriklossen")
Är det bara jag som inte förstår vitsen med detta? Det är väl inte så att maskinen magiskt blir starkare eller nått bara för att man kopplar in den via sladd?
Varför skulle då detta vara bättre än att snabbt bara skifta batterier ur laddaren om man ändå har ström nära.
Är det bara jag som inte förstår vitsen med detta? Det är väl inte så att maskinen magiskt blir starkare eller nått bara för att man kopplar in den via sladd?
Varför skulle då detta vara bättre än att snabbt bara skifta batterier ur laddaren om man ändå har ström nära.
Ni får gärna förklara det jag missat.
Enda fördelen jag kan se är att man slipper ha vikten (batterierna) på maskinen .. De borde bli lite lättare av det ...
Hikoki har en bordsåg som jag dreglar nåt fruktansvärt över.. endera nätdrift eller 36 volt batteri och den har likadant kugghjuls system som Dewalt har på sina sågar för anhållet! När denna kommer så blir det köp direkt.
Att kunna köra med nätdrift när det tillåter är mycket välkommet.. då slipper man ha en av varje men det är fint det med
Låter lovande, hoppas dock att det jag tror mig se i bilden nedan är en synvilla.
-Jag vill INTE ha en trafo på sladden, då dör liksom halva nöjet .
( Å andra sidan vill man inte heller ha en trafo i "batteriklossen")
[bild]