Ska ge mej på och inreda ett gammalt brygghus till bastu samt ett tvättrum med dusch.

Ett litet rum om ca 6 kvadrat samt ett större på ca 15 kvadrat.

Det stora rummet ska få vattenburen golvvärme, lite extra isolering i väggarna. Men det mindre som ska bli bastu tänkte jag bara isolera taket på.

Ska man hantera isoleringen för taken på samma sätt eller borde man hantera dom olika?

Min tanke var att lägga på en ångbroms på det plank som nu ligger som tak. Detta tak har tidigare tjänat som höloft och det är sedan öppet upp till nock.

Mängd isolering? Något annat än en broms?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.