Hej.

Ska färdigställa min bastu.

Har ett nybyggt hus med Ftx-system.
Har frånluft i kommande bastu.
Har osb-skivor på väggarna.
Klinkers på golvet med golvvärme.

Ska sätta panel på väggarna och i snedtaket.
Två väggar blir mot yttervägg.

Kan jag sätta basrupanel direkt på Osb-skivorna?

Måste det finnas en lymuftspalt?
Isåfall hur stor?

Får inte panelen sitta mot Osb?
Måste jag isåfall ta bort skivor och sätta bastufolie och sedan luftspalt?
 
I en ”i bostad konstruktion” hade jag definitivt använt folie på väggarna som går in mot bostaden.
Förövrigt hade jag läktat panelen mot OSB, typ 25x48 eller 23x36 spikläkt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.