Hej!
Håller på o bygger en bastu till min flotte.
Flotten är byggd i 3,5 x 8m med flytkraft på 3,5ton.
Jag vill bygga bastun på denna med möjlighet att kunna lyfta bort bastun i framtiden.
Bastun skall vara 2,2x2,5m.
Min tanke var att lägga ett gäng 45x45mm impregnerade reglar i botten rätt över där regelverket är i flotten och sedan bygga bastun på detta?
Detta istället för plintar, vore det räcka o bli bra eller borde jag ha bredare plank eller liknande?
Regelverket för bastun skall då inte skruvas fast i dessa reglar som agerar plintar utan jag skruvar bara fast ett gäng vinkeljärn så den står kvar var tanken, just för möjligheten att kunna lyfta av den vid behov.
Mvh