Hej!

Håller på o bygger en bastu till min flotte.
Flotten är byggd i 3,5 x 8m med flytkraft på 3,5ton.

Jag vill bygga bastun på denna med möjlighet att kunna lyfta bort bastun i framtiden.
Bastun skall vara 2,2x2,5m.

Min tanke var att lägga ett gäng 45x45mm impregnerade reglar i botten rätt över där regelverket är i flotten och sedan bygga bastun på detta?

Detta istället för plintar, vore det räcka o bli bra eller borde jag ha bredare plank eller liknande?

Regelverket för bastun skall då inte skruvas fast i dessa reglar som agerar plintar utan jag skruvar bara fast ett gäng vinkeljärn så den står kvar var tanken, just för möjligheten att kunna lyfta av den vid behov.

Mvh
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.