Hejsan.
Nu skall bastun inredas i källaren.
Om jag någonsin skall renovera ett hus igen, så blir det bastu och relaxrummet först.
Så många gånger man har saknat tillgång till dessa nödvändigheter när kontorskroppen värker efter en hel dags arbete.
Hursomhelst..
Huset är från förra sekelskiftet, med massiva både ytter och innerväggar i tegel. Putsat både invändigt och utvändigt (med isolering mellan teglet och tjockputsen på utsidan, isodrän på utsidan av källarväggen)
Jag skulle vilja ha putsade innerväggar även i bastun. Jag inser att vi behöver isolera mellan, så min undran är om det går att göra liknande i bastun som vi gjorde på utsidan, dvs sätta stenull på väggen sedan fuktspärr, minerit och tjockputs.
Hur dimensionerar man aggregatet i så fall?
/ Fredrik