Hej! Jag har kollat en del på nyckelfärdiga bastustugor och har fastnat för Nsauna (https://www.nsauna.se/sauna-med-romm). Priset på färdiga stugor kan ibland ligga på runt 200 000 kr vilket är på tok för dyrt. Denna ligger ”endast” på 57 000 kr. Dessutom med stora glaspartier, vilket är ett stort plus för mig. Dessa byggs tydligen i Litauen, så min fråga är vad ni tror om kvalitén? Kommer att använda den relativt sparsamt men jag vill absolut inte köpa en byggsats från Byggmax eller liknande.
Tacksam för allmänna tankar kring både min frågeställning men även annat som rör ett sådant här projekt.
Mvh Karl
Tacksam för allmänna tankar kring både min frågeställning men även annat som rör ett sådant här projekt.
Mvh Karl
Hej! Ursäkta sent svar. Bastun är nu färdigbyggd. Måste säga att Andrius på Nsauna har varit otroligt tillmötesgående. Han kom själv i måndags och byggde upp stugan på plats (trots att dom endast levererar färdigbyggda). Detta för att kranbil inte kunde lyfta den på plats pga avståndet. Tog honom 2,5 dagar. Han sov i en av mina stugor på tomten. En riktigt hjälte och jag är kanonnöjd.
Jag fick dessutom möjlighet att göra justeringar i ritningen på stugan. Valde att sätta entrédörren på ”baksidan” av bastun och istället ha glas där dörren vanligtvis sitter. Se bifogade bilder så förstår du hur jag menar.
Nu återstår endast besiktining, målning och behandling av golv och lavar. Sen ska det bastas!
Kan verkligen rekommendera denna snygga och prisvärda bastustuga.
Jag fick dessutom möjlighet att göra justeringar i ritningen på stugan. Valde att sätta entrédörren på ”baksidan” av bastun och istället ha glas där dörren vanligtvis sitter. Se bifogade bilder så förstår du hur jag menar.
Nu återstår endast besiktining, målning och behandling av golv och lavar. Sen ska det bastas!
Kan verkligen rekommendera denna snygga och prisvärda bastustuga.
Klicka här för att svara