41 288 läst ·
40 svar
41k läst
40 svar
Bästa fogen som inte gulnar
my bad, jag såg fel. det var annat märkeDen ofrivillige klåparen skrev:
Tec7 är en utmärkt produkt som jag använder mycket. Den gulnar inte men problemet vid t.ex. golvlister är att fogen liksom de flesta liknande fogmassor drar till sig damm och smuts och därmed blir fogen en ful skarv mellan målad golvlist och vägg.K Killen som behöver hjälp skrev:Bumpar tråden lite, tec7 skiljer sig i pris rejält ser jag, ska foga springan mellan golvlister och vägg och vill ha det bästa. golvlisten är listvit och väggen är redan målad och klar. skulle helst vilja dra på en fog som inte gulnar så det kan vara klart sen utan att måla över. När man läser om tec7 verkar det mer vara ett montagelim än en akrylfog?
eller en multifunktionsmassa. är den det mest optimala att foga mellan list och vägg eller är det bättre att använda en vanlig fog typ essve pro som man hittar på bauhouse?
[länk]
Vilken av alla tec7 använder du? Den får inte gulnaK KLkHja skrev:
Har har använt essve flex 25 listigt den gulnar som fan redan efter 1år. Hela huset ser ut som skit. Nä de ljuger och vid kundkontakt så fick man i svar att jag använde den fel. Konstigt. La på drog med gummiskrapa avsett för att jämna ut fogen med.Anonymiserad 618974 skrev:
Jag använde essve flex 25 och den är lika vit och fin fortfarande 1.5 år senareP Pawlan skrev:
det står på deras sida under hur använder man det?MrJay skrev:
https://relektaibutik.se/limning-fogning/tec7?variantid=700001_T535205
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden