Den ofrivillige klåparen skrev:
Kanske kollade jag på fel länk, hittade bara illbruck ld714 pro listvit.

Det kommer bli kanon, den är svinbra, tål lite mer rörelser än dom flesta andra, gulnar inte, till och med korken är genomtänkt då den är röd och lätt att hitta när man glömt vart man lagt den.
my bad, jag såg fel. det var annat märke :) jag kör på den som du rekommenderade :)
 
K Killen som behöver hjälp skrev:
Bumpar tråden lite, tec7 skiljer sig i pris rejält ser jag, ska foga springan mellan golvlister och vägg och vill ha det bästa. golvlisten är listvit och väggen är redan målad och klar. skulle helst vilja dra på en fog som inte gulnar så det kan vara klart sen utan att måla över. När man läser om tec7 verkar det mer vara ett montagelim än en akrylfog?
eller en multifunktionsmassa. är den det mest optimala att foga mellan list och vägg eller är det bättre att använda en vanlig fog typ essve pro som man hittar på bauhouse?

[länk]
Tec7 är en utmärkt produkt som jag använder mycket. Den gulnar inte men problemet vid t.ex. golvlister är att fogen liksom de flesta liknande fogmassor drar till sig damm och smuts och därmed blir fogen en ful skarv mellan målad golvlist och vägg.
 
T Tvapac skrev:
Tack, just den fast 25% rekommenderade en målare. Det står till och med på tuben att den inte ska gulna. Ska testa den.
Den gulnade för mig på bara 2år. Hur gick det för dig?
 
K KLkHja skrev:
Tec7 är en utmärkt produkt som jag använder mycket. Den gulnar inte men problemet vid t.ex. golvlister är att fogen liksom de flesta liknande fogmassor drar till sig damm och smuts och därmed blir fogen en ful skarv mellan målad golvlist och vägg.
Vilken av alla tec7 använder du? Den får inte gulna
 
Anonymiserad 618974 skrev:
Det går! Dom har en sprayburk som heter typ tec7 cleaner som också används för glättning. Men vilken dröm det är med akryl/latex.

Essve har en svinbra fog som är svinsvår att hitta, flex 25 heter den och finns i olika färger inklusive listvit. Gulnar inte.
Har har använt essve flex 25 listigt den gulnar som fan redan efter 1år. Hela huset ser ut som skit. Nä de ljuger och vid kundkontakt så fick man i svar att jag använde den fel. Konstigt. La på drog med gummiskrapa avsett för att jämna ut fogen med.
 
P Pawlan skrev:
Har har använt essve flex 25 listigt den gulnar som fan redan efter 1år. Hela huset ser ut som skit. Nä de ljuger och vid kundkontakt så fick man i svar att jag använde den fel. Konstigt. La på drog med gummiskrapa avsett för att jämna ut fogen med.
Jag använde essve flex 25 och den är lika vit och fin fortfarande 1.5 år senare :)
 
P Pawlan skrev:
Vilken av alla tec7 använder du? Den får inte gulna
vit tec 7 behöver ljus under härdningstiden annars risk att den gulnar
 
MrJay
T tergo skrev:
vit tec 7 behöver ljus under härdningstiden annars risk att den gulnar
Ingen av mina badrum har fönster, enda ljuskällan är LED spottar i taket och runt spegeln. Nu har det gått över 10 år, fortfarande vita 😎

Det du påstår brukar man rekommendera för silikon och inte PU.
 
MrJay MrJay skrev:
Ingen av mina badrum har fönster, enda ljuskällan är LED spottar i taket och runt spegeln. Nu har det gått över 10 år, fortfarande vita 😎

Det du påstår brukar man rekommendera för silikon och inte PU.
det står på deras sida under hur använder man det?
https://relektaibutik.se/limning-fogning/tec7?variantid=700001_T535205
 
Schönox smp, den gulnar inte
 
MrJay
T tergo skrev:
det står på deras sida under hur använder man det?
[länk]
Galet, de verkar ha gjort om receptet - nåja…
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.