7 365 läst ·
20 svar
7k läst
20 svar
Bästa dammsugaren? (ej för bygg) Nilfisk proffsmaskin?
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 578 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 578 inlägg
Den erfarenheten har inte jag. Den jag har är toppen. Har även Numatic damsugare model större. Kan varmt rekommendera båda. Numatic kan köpas billigare i England. Påsarna var billigare än till Nilfisk/Electrolux när jag kollade och mycket billigare än till "klassiska hemma-dammsugare". Golvmunstycket till Numatic gillar jag däremot inte, otympligt och ersatt av ett Twinner[SH];2418298 skrev:
Köpte en Nilfisk extreme 300 för snart 7 år sedan, och den har varit med om det mesta men det finns reservdelar till den som tur är
denna är vi supernöjda med!
Köpte nyss nya filter för ca 1000lappen då det är både förfilter, kolfilter samt hepa14 filter.
Köpte nyss nya filter för ca 1000lappen då det är både förfilter, kolfilter samt hepa14 filter.
Jag köper en vanlig dammsugare i mellanprisklassen - om möjligt när det är något extrapris. Men jag byter ut den ca vart åttonde år. Då blir den gamla hänvisad till källare, förråd eller pelletskamin eller tas över av någon behövande. Just nu har jag en Miele som ska bytas ut. Gamla dammsugare blir lätt, av förklarliga skäl, smutsiga. Kvalitet lägger jag på andra produkter.
Jag gav upp!
Det var 15% på dammsugare på Elgiganten i helgen när jag var inne för att köpa rengöringstabletter till kaffemaskinen.... Så istället för att komma ut därifrån 89 kr fattigare så blev det 2050 kr...
Det blev en Bosch BSGL5ALL; http://www.elgiganten.se/product/he...g/BSGL5ALL1/bosch-free-e-dammsugare-bsgl5all1 för 1860 riksdaler.
Eftersom jag försöker renodla verktygsparken till att bara innehålla Bosch så passade denna in bra
Jag har kört in den så nu får frugan ta över
Det var 15% på dammsugare på Elgiganten i helgen när jag var inne för att köpa rengöringstabletter till kaffemaskinen.... Så istället för att komma ut därifrån 89 kr fattigare så blev det 2050 kr...
Det blev en Bosch BSGL5ALL; http://www.elgiganten.se/product/he...g/BSGL5ALL1/bosch-free-e-dammsugare-bsgl5all1 för 1860 riksdaler.
Eftersom jag försöker renodla verktygsparken till att bara innehålla Bosch så passade denna in bra
Jag har kört in den så nu får frugan ta över
Medlem
· Västernorrland
· 2 471 inlägg
Det var exakt det som var deras syfte!!!mexitegel skrev:
Allt rejält marknadsundersökande du gjort här åt skogen för bara 300:-
Japp, jag vet.
Jag känner mig som en slav under marknadsföringen och säljknepen. Till mitt försvar ska sägas att det var frun som insisterat på en ny dammsugare och har genom sina sinnrika kommentarer fått mig att förstå att hon säger upp sig från dammsugarsysslan inom kort om inte en ny maskin införskaffas.
I det perspektivet är 1860 kr väldigt billigt!
Jag känner mig som en slav under marknadsföringen och säljknepen. Till mitt försvar ska sägas att det var frun som insisterat på en ny dammsugare och har genom sina sinnrika kommentarer fått mig att förstå att hon säger upp sig från dammsugarsysslan inom kort om inte en ny maskin införskaffas.
I det perspektivet är 1860 kr väldigt billigt!
Klicka här för att svara