Hallå kollegor.
Jag letar efter vilken Bluetooth hörselkåpor som har den bästa mikrofonbommen. Den jag tänker på är Howard leight sync från Honeywell, zekler sonic 550 (de är nya så det finns inga recensioner ännu) eller Hellberg synergi. Peltor är helt för dyrt för mig, det kostar mellan 4500 och 12000sek här på Island så det är inte på listan.

Jag vet att Howard leight sync har bra mikrofonbom och bra ljudkvalitet men litiumbatteriet är bara +16 timmar och typen är lite för gammal.

Zekler sonic 550 är bara på marknaden så det finns inga recensioner ännu. Litiumbatteriet räcker i 55 timmar vid full användning men 100 timmar annars. Om det är lika med 412-typen vet jag att ljudkvaliteten är åtminstone bra. Jag har haft 412s-typen i tre år och jag har bara bra erfarenhet, men mikrofonen var hopplös. Rundriktad mikrofon och det var inte heller möjligt att prata i en bil på vägen. Men fantastisk bra ljudkvalitet, även jämför mina Sennheiser studio hörlurar, och litiumbatteriet lever i 38 timmar.

Hellbergs synergi har en radio och en lyssnande mikrofon, så de är kanske bäst för pengarna. Den använder 2XAA-batterier och håller i nästan 30 timmar. Jag vet att mikrofonbommen inte är så bra men den fungerar ändå.

Så har du någon erfarenhet av dessa typer eller motsvarande? Jag är mest nyfiken på hur upplevelsen är
med mikrofonbommen i Zekler-typerna.

Mvh. Och har en bra vecka.
Ljudsnickaren

• Bluetooth hörselkåpor Zekler Sonic 550 med mikrofonbom och upplyst kontrollpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.