P
T tasman skrev:
Du har säkert en sänksåg också, typ Festool TS 55 eller Makita SP6000J? Jag velar mellan någon av dem eller Makita DHS680 som _enda_ maskin i hemmet. Det är inget särskilt projekt direkt (förutom lite kapningar i altanbygge som båda duger till), utan jag är snarare ute efter det bästa köpet, den bästa all around-maskinen. Vill inte hamna i en situation där jag köpt den ena för att ganska snart inse att jag vill ha den andra (också).. Vad säger du? :)
Ja jag har en TS55 men den används typ bara när jag delar på skivor.( sneglar på en batteriare just för att slippa sladden) har även en hitachi handklinga men den används sällan typ aldrig.. DHS680 använder jag jämt.. den är rejält stark och har man 5/6ah batterier så räcker det länge.. dom gamla batterimaskinerna utan borstlös motor va klena och inte alls som dessa nya!

Men precis som End skrev i din andra tråd så blir lätt kapningarna lite sneda iomed att klingorna är tunna. Men kapar man rakt eller sakta med en skena så är det inga problem alls.. min favorit såg än så länge

Jag själv väntar på ännu en ny som makita släppt i Japan.. liknande den kompakta som jag visade ovanför men denna har blåtand som kommunicerar med dammsugare. Även dammsugaren va med dubbla batteri och blåtand! Visst inte lika bra som metabos som har vibrations sensor som slår på maskinen men helt klart en utveckling.. vill du senare köpa en sänksåg så kanske makitas nya batteri sänksåg kan vara nåt.. har just lanseras i staterna! https://www.makitatools.com/products/details/XPS01Z

Haha, älskar ditt engagemang! :) Jag tolkar det som att en 680 med adapter och skena klarar det mesta. Kapa skivor har jag aldrig gjort och vet inte när jg kommer behöva det. Så det kan vi ta den dagen :)

Å andra sidan. DHS680 med adapter, skena och inlägg till lådan (skruvdragaren behöver ingen låda) går loss på 3100 hos prishammeren. För 3900 får jag en SP6000 med låda och skena.
https://www.prishammeren.dk/shop/makita-230v-1300watt-3343p.html

Om mobilitet är det enda jag vinner på att välja 680'n så är frågan om det inte är bättre att slå till på sänksågen.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.