PeterJeffrey skrev:
Vilka byxor är era favoriter nu inför sommaren?
Kör ni med hellånga, 3/4, shorts, zip-off eller rentav kjolen i sommar? :D

Är det någon som hittat lösningen på problemet för oss som har lite längre ben, dvs att man har knäskydden UNDER knäna när man går o står på knä? :confused: Det finns ju byxor med längre knäskydd, men har inte hittat nån i min butik som har passat..:(

3/4 året om. Skönt för pungen. Jobbar dock mest inne.

• Gilla
sergeant och 1 till
  • Laddar…
magnusj skrev:
Är det bara jag som vill ha fickor med blixtlås på arbetsbyxorna? Hittar bara ett fåtal modeller som har det.
Vill gärna ha något att lägga nycklar etc i.
Någon som kan tipsa om en bra byxa med blixtlåsfickor?
Blåkläder X1500 har två fickor på vänster sida med blixtlås och en ficka på höger framsida lår med blixtlås.

PeterJeffrey skrev:
Vilka byxor är era favoriter nu inför sommaren?
Kör ni med hellånga, 3/4, shorts, zip-off eller rentav kjolen i sommar? :D

Är det någon som hittat lösningen på problemet för oss som har lite längre ben, dvs att man har knäskydden UNDER knäna när man går o står på knä? :confused: Det finns ju byxor med längre knäskydd, men har inte hittat nån i min butik som har passat..:(
3/4 till sommaren. Jag måste ha knäskydden.

//Patrik

Jag kör Fristads 1.1, riktigt bra braxor, bekväma och sköna. Tidigare har jag alternerat mellan svarta Blåkläder Heavy worker och Fristads klassiska 255.

Jaha då får jag vara käringen som går mot strömmen och säga kilt.
Många kanske tycker att det inte är manligt att gå i kjol det kan man ha åsikter om.
Men faktum är att det inte går att hitta något svalare jo om man går i badbyxor.
Enda nackdelen är knäskydd då får man köra den amerikanska varianten antingen en liten kudde eller sådana med resår som man trär på benen.

Pär

pär

• Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Björnkläder Carpenter långa 11 månader om året, 3/4-långa 1 månad (vanligtvis juli) / år

• Gilla
sergeant
  • Laddar…
Mikael_L
vojma skrev:
Björnkläder Carpenter långa 11 månader om året, 3/4-långa 1 månad (vanligtvis juli) / år
OK, 3/4 från lite före och till lite efter sommaren ...

Jag ser Norrbotten i din profil ... :p

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Brukar använda skotrarna som trädgårdsmöbler...:)

• Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Någon som kan rekommendera ett par äckligt baggy byxor, med bra placering av fickor osv? Gärna dragkedjor i knäfickorna?
Förut körde jag ett par c58 och jag har 52. Skärp var ett måste! ;)

Skadad gammal snowboardåkare, får panik av kläder som sitter åt, går ju inte röra sig! :D

Gärna lite svalare, ej vinterfoder iallafall. För sommararbete utomhus och inomhus i lgh.

Kattvovven skrev:
Någon som kan rekommendera ett par äckligt baggy byxor, med bra placering av fickor osv? Gärna dragkedjor i knäfickorna?
Förut körde jag ett par c58 och jag har 52. Skärp var ett måste! ;)

Skadad gammal snowboardåkare, får panik av kläder som sitter åt, går ju inte röra sig! :D

Gärna lite svalare, ej vinterfoder iallafall. För sommararbete utomhus och inomhus i lgh.
Skojar du? Om det är något som måste sitta åt och passa bra så är det väl arbetsbyxor??
C58 låter ju helt insane.

:)
//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Skojar du? Om det är något som måste sitta åt och passa bra så är det väl arbetsbyxor??
C58 låter ju helt insane.

:)
//Patrik
Skojar inte. Fast o andra sidan är inte mitt arbete särskilt "normalt" som klättrare. Ner över och uppför kanten 6 våningar upp så vill man ogärna spräcka byxorna, och då kan jag hha samma hemma :)

Edit: plus ren vana från 10år på bräda. Och snickrar jag på nån form av höjd (sätta tak eller liknande) och snubblar till vill jag inte "fastna" i byxorna, det har hänt. Det gjorde ont.

/Christian, inte riktigt som dom andra barnen ;)

Redigerat:
Nu är det ju faktiskt inte vinter längre..... Så vilka är favoriterna bland shorts och piratbyxor (3/4)?

T
Wisentdual skrev:
Det blir Snickers även här. Gillar inte fickorna på några andra märken...
Mycket lätt och luftigt material, dvs sköna som f-n :D
[länk]
Usch, där är ju 65% polyester i dom, det ska ju vara 100% bomull!

Ja, egentligen ska det vara det, men alla hantverkarmodeller är ju så tjocka och varma :what:
Och dom här är sköna som bara den iaf så det gör inget :D
Det enda problemet är två små grejer på jobbet som kallas svets och vinkelslip... Då blir det andra byxor!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.