Y
Ska höja några golv. minns inte om befintlig är 32mm spångolv.. så ska det nu läggas 12mm spångolv ovanpå.

Finns det några riktigt bra skruv för detta... och ska man köra på vanligt trälim?

Som en glad amatör så tänker jag rent spontant 4,2x41mm spånskiveskruv och limma skivorna med vinterlim. Skruva tvärsöver med cc60 och cc30 på kort/långsidorna.

Så hade nog jag gjort iaf... :blushing:

Redigerat:
Y
Vinterlim? Vad är det och hur lyder motiveringen att välja just det?
butiken (via nätet) hade inget som hette så. Är detta något svårhittat eller som går under något annat namn?

Finns en skruv som har reversgängor, kommer inte ihåg vad den har för namn, men säkert någon här på forumet som har en låda i bokhyllan bredvid datorn som kan kika.:) Den trycker ner skivorna bra.

Jag hade använt vanligt trälim såvida du inte har minusgrader när du ska skruva.:rolleyes:

Vinterlim är vanligt trälim för vinterbruk (tror det är glykol inblandat) som både Casco och Bostik har som standard i sina sortiment, lätt att få tag på i vilken vanlig bygghandel som helst och finns i 4 liters dunk om det skall limmas mycket. Det skall tydligen också vara speciellt lämpligt för att limma spånskivor och undergolv och rekommenderas av de flesta tillverkare av spånskivor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.