Hej,

Jag tänkte anlägga en basketplan i trädgården vid vårt pittoreska lilla torp:rofl: Har fått OK från min partner men känner ändå att den här plattan eller vad det nu blir gärna får fylla fler behov än bara korgboll. Jag tänker tex att det kan vara bra för bilen att stå där på vinterhalvåret istället för på en gräsmatta. Kanske kan man då också ha någon form av takanordning som går att sätta av och på. Jag tänker också att det kan bli en platt och uppstyrd uteplats för lite större tillställningar - kanske med lite spaljéer och dylikt och även då lämpligtvis med möjlighet till tak.

En annan tanke (som inte behöver utesluta de andra) är att planen också vid framtida behov skulle kunna användas som grund för ett attefallsbygge. Detta ställer naturligtvis större krav på underlag och underarbete än övriga användningsområden.

Frågan till er är, vad väljer jag för underlag för min basketplan? Gjuten cementplatta? Asfalt? Stenlagt? Är något annat än gjuten grund aktuellt om jag i framtiden vill kunna bygga och vilken är skillnaden i för- och underarbete mellan en cementplatta som ska användas som husgrund och en som bara ska användas som basketplan/uteplats?

Shoot!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.