Någon som har köpt en bod likt Bruks bod 10kvm från Baseco och kan ge lite omdöme om kvaliteten osv?

B Boardman skrev:
Någon som har köpt en bod likt Bruks bod 10kvm från Baseco och kan ge lite omdöme om kvaliteten osv?
Jag köpte i våras en bod "Nalo" av Baseco.

Är jättenöjd.
Beställde via nätet ,säljaren ringde ett par dagar senare för att bekräfta beställning och tillägg osv. Kom på utsatt datum (via 3e partsleverantör då vi behövde kranbil) och kommunikationen med dom var bra hela tiden.

Stugan var av mycket bra kvalitet (vi körde 70mm timmer iofs också för extra stabilitet) med bra instruktioner. Fanns ngn enstaka stock/bräda som var lite vriden så man fick vrida in den rätt, men generellt mycket bra timmer

• Gilla
Boardman
  • Laddar…
Tyvärr har jag haft dåliga erfarenheter av Baseco. Jag köpte 70 mm timmerförråd i sommar där kvaliteten på stockarna varierade kraftigt. En stock var felhyvlad och flera andra hade långa skrapmärken. När jag kontaktade företaget för att begära kompensation blev jag bemött på ett otrevligt sätt. Svaret jag fick var att jag skulle ha hört av mig innan montering, och att monterat material betraktas som godkänt och kan ej reklameras efter montering. Problemet var dock att de hade semesterstängt, men det tog de ingen hänsyn till.

• Gilla
Boardman
  • Laddar…
J junot skrev:
Tyvärr har jag haft dåliga erfarenheter av Baseco. Jag köpte 70 mm timmerförråd i sommar där kvaliteten på stockarna varierade kraftigt. En stock var felhyvlad och flera andra hade långa skrapmärken. När jag kontaktade företaget för att begära kompensation blev jag bemött på ett otrevligt sätt. Svaret jag fick var att jag skulle ha hört av mig innan montering, och att monterat material betraktas som godkänt och kan ej reklameras efter montering. Problemet var dock att de hade semesterstängt, men det tog de ingen hänsyn till.
Jag läste också det där med montering i villkoren så jag kollade av när jag packade upp/om inför montering. Är väl iofs rimligt att dom inte kan göra ngt åt om du monterat virke du ansett vara undemåligt, men dom borde kunnat skicka nya delar så kunde du monterat om det bara ? Om det nu inte var en fråga om skadan uppstått efter montage förstås....

Några av stockarna hade lite små märken efter frakt för mig också, men det anser jag iofs är normalt. Det är ju inte en "gipsskiva" man sätter utan timmer. Kommer spricka med tiden ändå. Man måste nog ha färväntingar efter material och det man bygger - en timmerstomme är en timmerstomme...

klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Jag läste också det där med montering i villkoren så jag kollade av när jag packade upp/om inför montering. Är väl iofs rimligt att dom inte kan göra ngt åt om du monterat virke du ansett vara undemåligt, men dom borde kunnat skicka nya delar så kunde du monterat om det bara ? Om det nu inte var en fråga om skadan uppstått efter montage förstås....

Några av stockarna hade lite små märken efter frakt för mig också, men det anser jag iofs är normalt. Det är ju inte en "gipsskiva" man sätter utan timmer. Kommer spricka med tiden ändå. Man måste nog ha färväntingar efter material och det man bygger - en timmerstomme är en timmerstomme...
Det var inte fråga om någon montageskada, och efter en lång diskussion gick företaget med på att skicka nytt material, även om det inte hjälper särskilt mycket nu när allt redan är monterat. Det som gör mig mest besviken är att de menar att jag borde ha hört av mig, trots att de hade semesterstängt under den aktuella byggtiden. Någon information om detta fick jag aldrig. Utöver det var det även annat strul, som felaktig monteringsanvisning och fel dimension på vindskivorna. I det stora hela inget katastrofalt, men jag skulle aldrig köpa ett till hus till eller rekommendera företaget.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.