1 906 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Omdömen Rullebo
Vi funderar på en Rullebo 30 för generationsboende på vår tomt. Verkar vara OK standard. Blir inte som en attefallare man bygger själv men ändå rätt fint. Riktig attefallare är mindre lämpligt då vi sannolikt inte vill ha kvar ett komplementbostad där i framtiden eftersom vi kanske vill stycka av den marken och vi vet inte hur läng till behovet av generationsboende finns.
Det är dock sparsamt med information på nätet. Någon som har erfarenhet av Rullebo som vill dela med sig? Eller andra liknande (flyttbara) alternativ?
Det är dock sparsamt med information på nätet. Någon som har erfarenhet av Rullebo som vill dela med sig? Eller andra liknande (flyttbara) alternativ?
Tack för svar. Dock inte riktigt det vi letar efter. Förstår att det finns gott om alternativ med byggsatser och ”nyckelfärdiga” attefallare. Undrar om det finns erfarenheter av Rullebo eller andra liknande alternativ av Tiny House / minivilla / villavagn som är behjälpligt flyttbar.
Sent svar kanske men vi köpte en Rullebo till min mamma för 8 år sedan och den har varit riktigt bra. Hållt värmen, bra fönster / dörrar osv.G Granarna skrev:Vi funderar på en Rullebo 30 för generationsboende på vår tomt. Verkar vara OK standard. Blir inte som en attefallare man bygger själv men ändå rätt fint. Riktig attefallare är mindre lämpligt då vi sannolikt inte vill ha kvar ett komplementbostad där i framtiden eftersom vi kanske vill stycka av den marken och vi vet inte hur läng till behovet av generationsboende finns.
Det är dock sparsamt med information på nätet. Någon som har erfarenhet av Rullebo som vill dela med sig? Eller andra liknande (flyttbara) alternativ?
Klicka här för att svara