Hej,
Jag ska bygga altan och undrar vilka alternativ det finns för att fästa bärlinan, jag tror jag kan fästa direkt i husgrund (torpargrund) men då hamnar den ca 18 cm under golvnivån, hur gör jag för att komma upp i rätt höjd då? Alternativet är kanske att fästa i väggen (hitta reglar bakom panel att fästa i)?

• Röd träpanel, grund av betong, gult märke indikerar nivåskillnad på 18 cm under fönster till mark, grus syns vid marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Alternativen är att fästa i syllen bakom panelen, att ta grövre skruvreglar så att trallens ovankant hamnar där du vill eller att sätta plint/marksten 50cm ut från fasaden och lägga bärlinan på dom med ett överhäng på skruvreglarna i mot huset. Det är verkligen onödigt att fästa i huset om man inte behöver.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Tack för svar, ok i mitt fall blir det bättre att inte sätta plint 50cm ut från fasaden, så jag tänkte nåt sånt här (lånad bild från nätet), där jag fäster bärlina i grunden och använder någon distans också mellan grund och bärlina, det finns många i trådarna här som säger att det är bättre, stämmer det? Då bör ju skruvreglarna hamna i rätt höjd.

• Träbalkar fästa i grunden på ett hus, visar konstruktion för altan eller veranda. Placerade parallellt längs husets grund med distans.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Hur ska du måla och underhålla din fasad om du sätter det sådär?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.