Hej,
Jag ska bygga altan och undrar vilka alternativ det finns för att fästa bärlinan, jag tror jag kan fästa direkt i husgrund (torpargrund) men då hamnar den ca 18 cm under golvnivån, hur gör jag för att komma upp i rätt höjd då? Alternativet är kanske att fästa i väggen (hitta reglar bakom panel att fästa i)?
Jag ska bygga altan och undrar vilka alternativ det finns för att fästa bärlinan, jag tror jag kan fästa direkt i husgrund (torpargrund) men då hamnar den ca 18 cm under golvnivån, hur gör jag för att komma upp i rätt höjd då? Alternativet är kanske att fästa i väggen (hitta reglar bakom panel att fästa i)?
Alternativen är att fästa i syllen bakom panelen, att ta grövre skruvreglar så att trallens ovankant hamnar där du vill eller att sätta plint/marksten 50cm ut från fasaden och lägga bärlinan på dom med ett överhäng på skruvreglarna i mot huset. Det är verkligen onödigt att fästa i huset om man inte behöver.
Tack för svar, ok i mitt fall blir det bättre att inte sätta plint 50cm ut från fasaden, så jag tänkte nåt sånt här (lånad bild från nätet), där jag fäster bärlina i grunden och använder någon distans också mellan grund och bärlina, det finns många i trådarna här som säger att det är bättre, stämmer det? Då bör ju skruvreglarna hamna i rätt höjd.
Klicka här för att svara