Vi bygger nytt kök och tänker ha en del av köksbänken, ca 2 m, att gå ut från vägg. Bänken har samma höjd som övrig bänk (90 cm). Mot matplatsen (ena sidan av den utstickande bänken) kommer vi att ha en högre del, en bardisk. Vi har tänkt en höjd på denna på 110 cm.

Vad har ni för åsikter om denna höjd? Vi tänkte ha barstolar, så att man t ex kan käka frukost eller skåla med den som fixar maten. Dessutom för våra barn (2-5 år idag) att sitta vid.
 
2+2 skrev:
Vi bygger nytt kök och tänker ha en del av köksbänken, ca 2 m, att gå ut från vägg. Bänken har samma höjd som övrig bänk (90 cm). Mot matplatsen (ena sidan av den utstickande bänken) kommer vi att ha en högre del, en bardisk. Vi har tänkt en höjd på denna på 110 cm.
Precis så har jag nyss gjort, det blev jättebra..
Höjden är precis lämplig för barstolar från Ikea :)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.