Jag tycker det ser ut att kunna vara en bärande hjärtvägg som man gjort åverkan på.

Exakt vad är en hjärtvägg?

Efter vidare undersökningar så verkar den liggande regeln endast gå in 20cm i väggen till höger och är spikad där i en lodrät regel. Känns inte som att den kan ta upp särskilt mycket last eftersom den vita hyllan och den nyare platta liggande 2" 4" an borde se ut som bananer.
Eller?

Glöm frågan om hjärtväggen. Wikipedia förklarar rätt bra :)

Tror inte det är en hjärtvägg dock eftersom den inte går i husets längdriktning. Det gör däremot nästa vägg jag ska flytta en dörr i men det blir ett senare problem. Och limträbalk ska nog lösa det problemet.

• Gilla
LarssonBygger
  • Laddar…
Gick fint att riva resten av väggen. Eventuella svackor måste ha varit sedan tidigare eftersom det inte låg på nån vikt alls på den tvärsgående regeln. 20150128_190805048_iOS.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Du kan ju kolla om det svackar något och passa på nu att försöka räta upp lite i så fall.

Mikael_L skrev:
Du kan ju kolla om det svackar något och passa på nu att försöka räta upp lite i så fall.
Jo abslout. När kablarna är färdigdragna så ska jag kolla läget och vid behov pumpa upp och förstärka.

Tack så mycket för alla svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.