Hej! Jag håller på att renovera garderoberna i mitt hus som är byggt 1949. När jag rev dem upptäckte jag några brädor som eventuellt kan vara bärande. Vad tror ni?

• Renovering av garderob med potentiellt bärande brädor, trä och verktyg spridda på golvet, utsikt genom ett fönster i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Garderobsrenovering med exponerade brädor, verktyg på golvet och en vit stegpall; fundering om bärande konstruktion i hus från 1949.
    Skapa konto
Der är garderoberna i stora sovrunnet

• Ritning av en våning med markerade garderober i det stora sovrummet, visar även andra rum och mått.
    Skapa konto
BirgitS
Var i huset befinner sig väggen?
Ladda upp planlösningarna i huset med en markering av vilken vägg det gäller, när huset byggdes och helst en sektionsritning så går det kanske att svara mer..

BirgitS
S sonictra skrev:
Der är garderoberna i stora sovrunnet
Väggen mellan sovrummen, som väl går längs med taknocken, kan vara bärande. Vet inte vilka brädor du syftar på. Svårt att veta exakt hur och vad i väggarna som bär upp vikten av bjälklagret ovanför.

BirgitS BirgitS skrev:
Väggen mellan sovrummen, som väl går längs med taknocken, kan vara bärande. Vet inte vilka brädor du syftar på. Svårt att veta exakt hur och vad i väggarna som bär upp vikten av bjälklagret ovanför.
Brädorna är 4.5x60

• Byggnadsritning av ett hus, visar flera rum och trappor, med markerade sektioner i rött för sovrum och garderober. Skala 1:100 synlig.
    Skapa konto
BirgitS
Dimensionen på reglarna säger ingenting. Små dimensioner räcker till små laster och lite större laster om de står tätt.

Jag tror att det finns bärande reglar bland det röda

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.