Jag håller på att byta några schneider exxact 2-vägs utanpåliggande uttag till schneider exxact 2-vägs infällda.
De utanpåliggande uttag var installerad av en elektriker i samband med att han jordade rummet. Men nu i efterhand bestämde jag mig att det skulle vara snyggare med infällda.
Jag har bytt ut alla dosor till 1,5 ROT-dosor och sen kopplat in de nya infällda uttagen. Problemet är att i alla 4-uttag jag bytt ut så funkar bara den övre halvan av uttaget. Vad har jag missat?
De utanpåliggande uttag var installerad av en elektriker i samband med att han jordade rummet. Men nu i efterhand bestämde jag mig att det skulle vara snyggare med infällda.
Jag har bytt ut alla dosor till 1,5 ROT-dosor och sen kopplat in de nya infällda uttagen. Problemet är att i alla 4-uttag jag bytt ut så funkar bara den övre halvan av uttaget. Vad har jag missat?
Vet inte riktigt vad du menar med 4-uttag, för på bilden har du ett tvåvägs.
Och det är delad brunnstädning, dvs övre o nedre halvan har varsin anslutning för fas för att kunna ha en fast och en styrd fas i uttaget.
Om du inte vill köpa nya uttag tar du o ansluter en liten bit ledare mellan de båda anslutningarna märkta L
Och det är delad brunnstädning, dvs övre o nedre halvan har varsin anslutning för fas för att kunna ha en fast och en styrd fas i uttaget.
Om du inte vill köpa nya uttag tar du o ansluter en liten bit ledare mellan de båda anslutningarna märkta L
Av märkningen att döma ser det ut att vara "delade" uttag, dvs med varsin matning till brunnarna. Koppla ihop L-ingångarna med varsin brun trådsnutt.
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Det är uttag med separat brunnständning. Tanken är att kunna ha ena halvan styrd av rummets strömbrytare. Det är nog onödigt dyra uttag du köpt. Har iofs inte koll på priset på de här lite ovanliga uttagen.
Klicka här för att svara


