1 006 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
Bara Eksjöhus??
I denna tråd har diverse "strul" under byggtiden diskuterats:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=A-hus;action=display;num=1088772584;start=0
Sen borde det ju finnas en del relevanta inlägg under fliken juridik...
Alter ego
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=A-hus;action=display;num=1088772584;start=0
Sen borde det ju finnas en del relevanta inlägg under fliken juridik...
Alter ego
Myresjöhus och Mjöbäcksvillan har fått en hel del stryk här på forumet tidigare.
Det finns inga företag som är felfria. Om alla gör ungefär lika mycket fel så kommer de som levererar många hus att uppmärksammas av fler än de som levererar få hus. Eksjöhus är ju hyfsat stora så det totala antalet missnöjda kunder blir ju större än för exempelvis Gripsholmshus.
Sen ska man inte glömma att de flesta som blir missnöjda blir det på grund av entreprenörerna eller hussäljarna. Det finns även en del husköpare som blir missnöjda för att de har felaktiga förväntningar och inte förstår vad de gett sig in på.
Hustillverkarna får ta mycket skit när det går fel även när de inte är de själva som är ansvariga för felen.
Det finns inga företag som är felfria. Om alla gör ungefär lika mycket fel så kommer de som levererar många hus att uppmärksammas av fler än de som levererar få hus. Eksjöhus är ju hyfsat stora så det totala antalet missnöjda kunder blir ju större än för exempelvis Gripsholmshus.
Sen ska man inte glömma att de flesta som blir missnöjda blir det på grund av entreprenörerna eller hussäljarna. Det finns även en del husköpare som blir missnöjda för att de har felaktiga förväntningar och inte förstår vad de gett sig in på.
Hustillverkarna får ta mycket skit när det går fel även när de inte är de själva som är ansvariga för felen.
Nu är du ute på djupt vatten..... >General Failure skrev:Sen ska man inte glömma att de flesta som blir missnöjda blir det på grund av entreprenörerna eller hussäljarna. Det finns även en del husköpare som blir missnöjda för att de har felaktiga förväntningar och inte förstår vad de gett sig in på.
Hustillverkarna får ta mycket skit när det går fel även när de inte är de själva som är ansvariga för felen.
Dra inte missnöjda kunder som lika med -felaktiga förväntningar och inte förstår vad de gett sig in på.
Du har inte tänkt på att ett företag går igenom samma tratt som alla under ledningen, är ledningen nonchalant mot kund så ger det ringar på vattnet, och tyvärr så har många kunder varit i kontakt med ledningen med många otrevliga erfarenheter. Så du får nog tänka om ang definitionen fel med ansvar.
Svara gärna på denna för jag vill ha en reflektion. >
Jarppan skrev:Nu är du ute på djupt vatten..... >
Dra inte missnöjda kunder som lika med -felaktiga förväntningar och inte förstår vad de gett sig in på.
Du har inte tänkt på att ett företag går igenom samma tratt som alla under ledningen, är ledningen nonchalant mot kund så ger det ringar på vattnet, och tyvärr så har många kunder varit i kontakt med ledningen med många otrevliga erfarenheter. Så du får nog tänka om ang definitionen fel med ansvar.
Svara gärna på denna för jag vill ha en reflektion. >![]()
Nejdå, här går vattnet precis upp över tårna.
Min teori gäller inte nödvändigtvis erat fall eller Eksjöhus utan är mer allmängiltig. Det finns gott om byggherrar som inte har full koll på vilket ansvar de har när de ger sig in på att bygga ett hus. De flesta byggherrar behöver aldrig upptäcka detta för att de har tur eller för att de får kontakt med företag som ger dem tillräcklig hjälp. Några upptäcker vilket ansvar de har först när de råkar illa ut - oftast så märks det genom ökade kostnader.
Många av de som råkar illa ut på grund av att de inte förstått ansvarsfrågan inser att de gjort fel och tar smällen. Andra blir förbannade på hustillverkaren och kräver att denna ska ta på sig byggherrens juridiska ansvar. Särskilt vanligt verkar det vara att kräva att hustillverkaren ska ta på sig ansvar för entreprenörerna.
Det finns många saker som kan göra en byggherre besviken. Det här är bara en av sakerna och inte definitionen på missnöjda byggherrar.
Kommer inte många inlägg från mig nu, pga av att Mjöbäcksvillan har dragit vår konflikt steget längre.
Kunde dock inte låta bli att skriva här.
Jarrpan och Hawken, håller med er!
Oavsett anledningen till missnöje, torde det ligga i företagets intresse att åtgärda fel, kompromissa eller hjälpa/tillmötesgå kunden för att i slutändan ha en nöjd kund(=bra publicitet). Ligger inte felet direkt hos husförsäljaren(som i en anna tråd här på forumet) borde denna ändå hjälpa/stötta kunden i det som blivit fel. Säljaren har trots allt sålt ett hus till kunden, som för denna förmodligen innebär mycket pengar.
Ja, General Failure, byggherren har stort ansvar, men det har sannerligen husföretaget också. Både juridiska och moraliska.
Det missnöje vi ser här på forumet hade varit bra mycket mindre om säljarna/företagen tagit sitt ansvar. Sen är det givetvis också att så det finns köpare som aldrig blir nöjda och klagar vad än företagen gör. Dessa ser vi nog dock inte till här.
En oerhört missnöjd Mjöbäcksvillankund/Jer
Kunde dock inte låta bli att skriva här.
Jarrpan och Hawken, håller med er!
Oavsett anledningen till missnöje, torde det ligga i företagets intresse att åtgärda fel, kompromissa eller hjälpa/tillmötesgå kunden för att i slutändan ha en nöjd kund(=bra publicitet). Ligger inte felet direkt hos husförsäljaren(som i en anna tråd här på forumet) borde denna ändå hjälpa/stötta kunden i det som blivit fel. Säljaren har trots allt sålt ett hus till kunden, som för denna förmodligen innebär mycket pengar.
Ja, General Failure, byggherren har stort ansvar, men det har sannerligen husföretaget också. Både juridiska och moraliska.
Det missnöje vi ser här på forumet hade varit bra mycket mindre om säljarna/företagen tagit sitt ansvar. Sen är det givetvis också att så det finns köpare som aldrig blir nöjda och klagar vad än företagen gör. Dessa ser vi nog dock inte till här.
En oerhört missnöjd Mjöbäcksvillankund/Jer
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Va? Finns det fler företag än Eksjöhus som gör fel? 
Klart det gör och några fall är nämnda ovan.
Likaså finns det flera tusen nöjda husägare runt om i Sverige.
Man ska inte vara rädd för att bygga hus, bara jäkligt uppmärksam.
Klart det gör och några fall är nämnda ovan.
Likaså finns det flera tusen nöjda husägare runt om i Sverige.
Man ska inte vara rädd för att bygga hus, bara jäkligt uppmärksam.
Klicka här för att svara