Jag fick en beg bänkslip, men jag blir inte klok på hur den stora stenen är tänkt att användas. Det finns ju inget vettigt anhåll. Nån som vet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är väl en våtslip som du slipar knivar, liar och annat sånt på, då behövs inget anhåll.
Du ska väl tilta ner vattenbehållaren så den blir vågrät tänker jag.
År vilket håll roterar stenen och med vilken hastighet jmf med den andra?
Du ska väl tilta ner vattenbehållaren så den blir vågrät tänker jag.
År vilket håll roterar stenen och med vilken hastighet jmf med den andra?
Jo att det är våtslip förstår jag. Den svarta vattenbehållaren är fastskruvad så den går inte att vrida men det går att fylla vatten så att stenen går ner någon cm. Däremot är det otympligt att tömma behållaren. Men jag funderar över räfflorna på den höga sidan av behållaren, är de tänkta att användas på något sätt?
Jepp möjligtvis om stenen går åt det hålet från taggarna. Då kan man ett anhåll och föra det som ska slipas from och tillbaka. Men vad du än gör, om stenen snurrar mot taggarna, så får inte kniv eller annat ligga mot dom. Kan bli att en kniv hugger i stenen och ka språtta tillbaka mot dig.
Så kontentan av en slipsten är. Nu om stenen snurrar från taggarna så kan det vara bra att stå på samma sida. Som sägs så är det inte många varv i minuten som stenen snurrar.
Är du säker på att det inte kanske sitter en spärr på holken och den går vicka ner, det blir dåligt med vatten i det läget som är nu.
Så kontentan av en slipsten är. Nu om stenen snurrar från taggarna så kan det vara bra att stå på samma sida. Som sägs så är det inte många varv i minuten som stenen snurrar.
Är du säker på att det inte kanske sitter en spärr på holken och den går vicka ner, det blir dåligt med vatten i det läget som är nu.
Ja du det finns många namn på en sådan lika typ, men någon manual hittas inte. Man får väl lära sig själv. Du kan se någrabilder hos Conrad och det är samma bilder på andra ställen med.
https://www.conrad.se/sv/p/einhell-..._medium=affiliate&utm_source=tradetracker&utm
https://www.conrad.se/sv/p/einhell-..._medium=affiliate&utm_source=tradetracker&utm
Se där, den är ju likadan som min. Hittade en bruksanvisning på Einhells sida, där fick vi svaret (som jag redan gissat mig till):J jonaserik skrev:
Du kan även låta arbetsstycket vila mot tänderna på vattentråget och sedan sänka ned det mot slipskivan
Medlem
· Västra Götaland
· 2 564 inlägg
Klicka här för att svara