Hej... frustration är bara förnamnet. Vi har hittat ett drömkök, men nu vill vi ha en snygg skiva också. Vi är ute efter en mörk, typ oljad valnöt. 65.000 vill dem ha för den från kökstillverkaren med 40 mm tjocklek.
Det är 210 cm med underlimmad ho + 140 cm till + 190 cm 90 bredd med brolösning 90 cm till...
Det är en hel del trä, men en ordentligt saftig prislapp.
Sen får man se Bauhaus pris... men det klarar inte av 90 bredd... någon som känner till billigare alternativ utan alla mellanhänder men där man får ett vettigt pris? Kan tänka mig att köksleverantören nog lägger på en slant för sin "magra" insats på denna front...

Problemet är alltså 90 bredden... hmmm... hjälp? Någon??? Snälla?

:-/

Har inget bra svar på din fråga, men vill kommentera jämförelsen med bauhaus.
jag har sett deras skivor och dom är inte att jämföra kvalitetsmässigt med dom man köper hos köksleverantörerna. själv skulle jag inte byta ut min ekbänkskiva som är en välväxt pjäs i helstav mot bauhaus fingerskarvade (skit)skiva för allt smör i småland.
man får vad man betalar för, även om det kan kännas surt när kökstillverkarna har sina påslag.

Du kan ju dock testa med snickerifirmorna vad dom tar för att göra dom.

Får man fråga varför just 90 cm bredd?

Vi kollade valnöt i 6 cm tjocklek och det kostar ca 6000:-/m i standarddjup.
Rätt ok pris för så pass tjock skiva.

Jag är oxå på jakt efter en valnöts-skiva. 30cm hög och 60 djup, ca 2,50 lång... Till en bardisk, så jag behöver inte några konstiga hål för spis eller diskbänk...:-)

Vill oxå veta vart man kan köpa dessa (vill slippa bauhaus sämre kvalitet, men oxå kökstillverkarnas påslag)....

30cm hög skiva??? :o

Ibland lönar det sig att kolla med en lokal möbelsnickare. Ofta kan du få ett bättre pris av dem än av bänkskiveleverantörer.

Vi har en köksö som behöver 90 cm i bredd... det drar upp priset ordentligt...

Var hittade du 6 cm tjock skiva för 6000 / löpmeter???? ::)

Hörde att Kvik kan leverera för en betydligt billigare slant... någon med erfarenhet?

JonasR skrev:
Var hittade du 6 cm tjock skiva för 6000 / löpmeter????  ::)
På Intema i Orminge, som är återförsäljare av bl a Ballingslöv.
Pratade personligen med en säljare på plats.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.