Hej,

Jag är i slutfasen av beställning kök och då fastnar vi så klart på bänkskivan. Vi vill ha en Amerikans Valnöt där det i köksön är en bro lösning - dvs skivan fortsätter från bänksivan vinkelrätt ner till golvet på kortsidan. Vi vill samtidigt att fogen mellan dessa är gjord med 45 graders kapning - dvs inget ändträ är synligt, utan skarven ligger precis i kanten på skivorna (ursäkta min okunskap på vad detta heter).
'
Problemet är att köksön är 90 cm bred och leverantören menar att skivorna kommer färdiglimmade. Med de mått vi har så går inte denna in genom dörrar och vi kan därför inte få 45 graders fog, utan en fog där ändträ är fullt synligt.

Någon som kan tipsa kring en bänksivetilllverkare som klarar av att leverera och montera på plats??

Tack på förhand

Man behöver inte bära in den"på flatan" ta den på högkant ;D skämt åtsido.
Är Du säker på att du uppfattat tillverkaren rätt, vad gäller hoplimning. Jag har själv stora skivor som monteras ihop med spännkrokar på undersidan. (Ballingslövs)
Nog bör man väl komma in genom dörren med de byggdelar som finns på insidan, konstig tillverkare om denne inte tänker på sådant.

Vet inte hur händig du är, men jag skulle nog be dom skicka den i två delar dock färdigbearbetad i de ytor som ska sammanfogas, förmodligen gör dom det med en "kexmaskin". Kommer dom "färdigkexade" så är det inte svårt att få ett fint montage. Kanske kan du även få en prisreduktion för eget arbete ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.