Jag vet faktiskt inte vad reglerna säger men det där är ett trist fel. Problemet är att den som ritat köket inte tänkt till ordentligt. I de där fallen burkar man få lov att göra ett kortare överhäng på gaveln för att det ska bli snyggt. Om det är en laminatskiva så hoppas jag att du i vilket fall som helst fått den kantad på baksidan så det inte är rå spån som sticker fram...