Jag håller på att planera köket till vårat pågående bygge. När vi satt hos köksplanerarna på Marbodal så skulle de ha över 25.000kr för 2 bänkskivor och ett par hyllplan i 3-stavs ek. Detta tyckte vi självklart var på tok för mycket. När jag har kollat runt lite ser jag att det finns betydligt billigare. IKEA har 3-meters bänkskivor för 1420kr och Beijer skall ha 4500kr för sina. Båda lösningarna blir mycket billigare än Marbodal, men det är ändå skillnad. Finns det några fler alternativ ni skulle rekommendera.?

Jag behöver följande skivor (mm)
1st 2267*600*30
1st 1667*600*30
2st 1312*330*30
2st 982*330*30
2st 984*330*30

Tack på förhand
/n

Kolla med Bauhaus. Jag köpte deras dyraste kvalitet och det har fungerat klockrent. Den billiga har kortare stavar och kvistar.

Tackar

Vissa skivor har "hel" framkant, inga skarvar. Tex fult att se en svart limning på ett ljust träslag.

/Magnus

Consensus skrev:
Kolla med Bauhaus. Jag köpte deras dyraste kvalitet och det har fungerat klockrent. Den billiga har kortare stavar och kvistar.
Håller med. Vi har gjort likadant. Köpte deras skiva som är 40 mm tjock och är mycket nöjda. Fick ett par rejäla bonus skärbrädor oxå efter att ha tagit ut hål för häll och ho:D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.