6 231 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Bänkskiva i valnöt eller liknande??
Hej!
Vi har fastnat för bänkskiva i valnöt , det är ju så himla snyggt...
problemet är ju bara att den köksleverantör vi har pratat med (kvik) tar ju 3000:- /löpmetern för den.. saftigt tycker jag ... :-?
Finns det någon som vet var man hittar valnöt billigare??
eller liknande, jag såg ju i annan tråd något som hette sucupira ? såg snyggt ut på bilden
/jens
Vi har fastnat för bänkskiva i valnöt , det är ju så himla snyggt...
problemet är ju bara att den köksleverantör vi har pratat med (kvik) tar ju 3000:- /löpmetern för den.. saftigt tycker jag ... :-?
Finns det någon som vet var man hittar valnöt billigare??
eller liknande, jag såg ju i annan tråd något som hette sucupira ? såg snyggt ut på bilden
/jens
På Bauhaus tar dem 5000 kr för en 3000x610x40 bänkskiva i europeisk valnöt.
http://www.webbkampanj.com/bauhaus/katalog/v44/?page=12&mode=50
Finns sågverkstad där så du kan få den enligt dina önskemål (diskho monterad, hål för spishäll etc).
http://www.webbkampanj.com/bauhaus/katalog/v44/?page=12&mode=50
Finns sågverkstad där så du kan få den enligt dina önskemål (diskho monterad, hål för spishäll etc).
Vi skulle köpt en sucupiraskiva men den fanns bara i 30 mm tjocklek, vi ville ha 40 mm. Den finns att köpa hos Spekva, ett danskt märke. Har letat med ljus och lykta efter den på andra ställen, men den finns ingen annanstans. Beijer bygg hade aldrig hört talas om träslaget...!
Vi bestämde oss istället för valnöt 40 mm, och det blir nästan lika snyggt...! Vår skiva var bara 80 cm lång (djup 61) och den gav vi 3 300:- för...
/lovisalind
finns det ingen annan som köpt valnötsskiva på sistone...?
Vi har köpt helstavad valnöt 40mm och det var 120cm x 5m plus några mindre skivor.
De fräste även in våran undermonterade franke ho.
Det gav vi totalt 27000:- för på jk-specialsnickeri där vi för övrigt köpte hela köket som de bygde efter våra mått.
Vi gav 112 000:- för allting. När vi var på kvänum och ritade på ett liknande kök så ville de ha 230 000:-
Så prova att ringa dem om bänkskiva. De tillverkar dem och limmar dem själva. De blir kanonsnygga alla som varit här har berömt skivorna mycket.
www.jk-specialsnickeri.com
Häls Niclas
De fräste även in våran undermonterade franke ho.
Det gav vi totalt 27000:- för på jk-specialsnickeri där vi för övrigt köpte hela köket som de bygde efter våra mått.
Vi gav 112 000:- för allting. När vi var på kvänum och ritade på ett liknande kök så ville de ha 230 000:-
Så prova att ringa dem om bänkskiva. De tillverkar dem och limmar dem själva. De blir kanonsnygga alla som varit här har berömt skivorna mycket.
www.jk-specialsnickeri.com
Häls Niclas
Klicka här för att svara